ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

問題解決の初期プロセスにおける直観的判断と問題表現

http://hdl.handle.net/10083/31394
http://hdl.handle.net/10083/31394
4082b376-1d92-4e37-ba16-bbc353b5deb3
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究37(4)小林.pdf 教育心理学研究37(4)小林.pdf (665.9 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-24
タイトル
タイトル 問題解決の初期プロセスにおける直観的判断と問題表現
タイトル
タイトル MENTAL REPRESENTATION ON A PROBLEM AND INTUITIVE JUDGMENTS ON AN INITIAL PROCESS OF PROBLEM SOLVING
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 intuitive judgment
キーワード
主題Scheme Other
主題 initial process of problem solving
キーワード
主題Scheme Other
主題 general solvers
キーワード
主題Scheme Other
主題 adults
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 小林, 順子

× 小林, 順子

WEKO 105335

小林, 順子

Search repository
KOBAYASHI, Junko

× KOBAYASHI, Junko

WEKO 105336

en KOBAYASHI, Junko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In problem solving, whether a mental representation on a problem be appropriate is a crucial point. An expert solver in a particular field is shown in making an adequate representation on a confronted problem based on first impression, sometimes with conviction of a solution. Then, in case of general solvers, the way they construct their mental representation is a remaining question. What kind of causes are left if they are judged inappropriate? In study 1, 13 adults were confronted with Duncker's mountain climbing problem. By an analysis of their initial process of problem solving, it was estimated that the subjects passed intuitive judgments on a proper problem and their judgments were related to their mental representation. So, inappropriate representations might be regarded as taking roots from incorrect intuitive judgments. In study 2, 67 other adults were examined to ascertain the existence of such a relation.
書誌情報 教育心理学研究

巻 37, 号 4, p. 374-380, 発行日 1989-12-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
665850 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892694/
所属
お茶の水女子大学人間文化研究科
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:01:50.783490
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3