ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

視覚形態把握における分節の発達的検討

http://hdl.handle.net/10083/31396
http://hdl.handle.net/10083/31396
17e222f4-7a3b-456f-ad3d-dea1fc49325f
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究37(3)北原.pdf 教育心理学研究37(3)北原.pdf (1.1 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-24
タイトル
タイトル 視覚形態把握における分節の発達的検討
タイトル
タイトル A DEVELOPMENTAL STUDY ON SEGREGATION IN VISUAL PERCEPTION OF FIGURES
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 visual perception of figures
キーワード
主題Scheme Other
主題 segregation
キーワード
主題Scheme Other
主題 overlapping figures
キーワード
主題Scheme Other
主題 embedded figures
キーワード
主題Scheme Other
主題 preschoolers
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 北原, 靖子

× 北原, 靖子

WEKO 105331

北原, 靖子

Search repository
KITAHARA, Yasuko

× KITAHARA, Yasuko

WEKO 105332

en KITAHARA, Yasuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purposes of this study were to investigate the characteristics of segregation by preschoolers and to examine how the visual perception of figure develops. Three groups of preschoolers (4 to 6 -year-old) and university students participated in three experiments. In Experiment 1, subjects were required to judge whether a certain part existed inside an overlapping geometric figure. The part with good continuity was easily detected by all age groups. In Experiment 2, subject were presented a geometric figure, where factor of closure and continuity were incompatible with each other. While some preshoolers attended to factor of closure, their responses had poor consistency across the conditions. In Experiment 3, preschoolers were required to trace a certain figure embedded in a complex figure. 3 age group-s were assigned to 2 conditions and their performances were recorded. It was suggested that preschoolers were poor at form analysis, memory, and integration of information. These results indicated that the segregation by preschoolers was less consistent across the conditions while more bound by the qualities of sti\
mulus.
書誌情報 教育心理学研究

巻 37, 号 3, p. 198-207, 発行日 1989-09-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1056343 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892672/
所属
お茶の水女子大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:01:54.156595
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3