ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

絵本場面における母親の発話

http://hdl.handle.net/10083/31397
http://hdl.handle.net/10083/31397
dfe17969-02a6-45c2-b163-e993b32fdf82
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究37(2)外山.pdf 教育心理学研究37(2)外山.pdf (648.3 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-24
タイトル
タイトル 絵本場面における母親の発話
タイトル
タイトル MATERNAL SPEECH IN MOTHER-TODDLER PICTURE BOOK READING
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Maternal speech
キーワード
主題Scheme Other
主題 Aquisition of vocabularies
キーワード
主題Scheme Other
主題 Picture-Book reading
キーワード
主題Scheme Other
主題 Cultural learning
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 外山, 紀子

× 外山, 紀子

WEKO 105329

外山, 紀子

Search repository
TOYAMA, Noriko

× TOYAMA, Noriko

WEKO 105330

en TOYAMA, Noriko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Maternal Speech In Mother-Toddler Picture Book Reading Picture book reading provides children with various information about vocabularies and communication styles. The First research question examined here consisted on how mothers help toddlers to acquire vocabularies in picture book reading activity; the second one was made of what other kinds of acquisition were possible for toddlers. The investigation was made through the analysis of maternal speech to children. Five mother-toddler dyads (1:06-2:00) took part in this longitudinal, four-month study. Their interactions including picture book reading were videotaped and five minutes of each observation session were transcribed. The analysis of mothers' strategies of reading labels in the books showed that their strategies did not strictly correspond with children's comprehension level, but that their speech always included labels in some phase of the reading cycle. Mothers gave opportunities to hear again the label of the thing children had misnamed in the preceding cycle. Classifying mothers' speech suggested that in picture book reading mothers gave children\
various informations about print, category, story, book-handling, moral, and discipline. (170)
書誌情報 教育心理学研究

巻 37, 号 2, p. 151-157, 発行日 1989-06-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
648298 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892666/
所属
お茶の水女子大学家政学研究科児童学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:01:55.790844
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3