ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 22

宮沢賢治「セロ弾きのゴーシュ」における〈身体感覚〉 ─〈音楽〉の描かれ方に注目して─

https://doi.org/10.24567/00063682
https://doi.org/10.24567/00063682
e7f8df82-f47a-464b-94e2-7faed2117a43
名前 / ファイル ライセンス アクション
06_NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-22,p49-57.pdf 06_NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-22,p49-57.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-18
タイトル
タイトル 宮沢賢治「セロ弾きのゴーシュ」における〈身体感覚〉 ─〈音楽〉の描かれ方に注目して─
タイトル
タイトル The Body Movements Described in Gauche the Cellist by Miyazawa Kenji ─Focused on the Description of Music─
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 音楽
キーワード
主題Scheme Other
主題 楽器
キーワード
主題Scheme Other
主題 身体
キーワード
主題Scheme Other
主題 振動
キーワード
主題Scheme Other
主題 共鳴
キーワード
主題Scheme Other
主題 Music
キーワード
主題Scheme Other
主題 musical instrument
キーワード
主題Scheme Other
主題 body
キーワード
主題Scheme Other
主題 vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 resonance
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24567/00063682
ID登録タイプ JaLC
著者 黄, 毓倫

× 黄, 毓倫

WEKO 114199

黄, 毓倫

Search repository
HUANG, Yu-Lun

× HUANG, Yu-Lun

WEKO 114200

en HUANG, Yu-Lun

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Gauche was the worst player in Venus Orchestra. The story described how he grew through his interactions with some small animals. In his work, Miyazawa Kenji’s experience of learning cello was revealed through the description of music. Miyazawa Kenji’s description of musical instrument started from the scenes when they were practicing, when Gauche interacted with the small animals, when Venus Orchestra played Symphony No.6 in the town concert, to the scene when Gauche played The Indian Tiger-Hunt as an encore. The names of the songs all sound real, yet there is no way digging up more information about the songs only through the names, Symphony No.6, The Indian Tiger-Hunt, Träumerei, The Merry Coachman, whatever rhapsody. On the other hand, Miyazawa Kenji specifically and clearly described the body movements of Calico Cat running around and the “Cuckoo” trying desperately to curl itself up. Here in the thesis, I’m going to focus on how Miyazawa Kenji described body movements when it came to music, thereby further exploring what music meant to him.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 22, p. 49-57, 発行日 2020-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
著者版フラグ
値 publisher
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 08:45:19.005882
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3