WEKO3
アイテム
宮沢賢治「セロ弾きのゴーシュ」における〈身体感覚〉 ─〈音楽〉の描かれ方に注目して─
https://doi.org/10.24567/00063682
https://doi.org/10.24567/00063682e7f8df82-f47a-464b-94e2-7faed2117a43
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-06-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 宮沢賢治「セロ弾きのゴーシュ」における〈身体感覚〉 ─〈音楽〉の描かれ方に注目して─ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Body Movements Described in Gauche the Cellist by Miyazawa Kenji ─Focused on the Description of Music─ | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 音楽 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 楽器 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 身体 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 振動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 共鳴 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Music | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | musical instrument | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | body | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vibration | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | resonance | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24567/00063682 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
黄, 毓倫
× 黄, 毓倫× HUANG, Yu-Lun |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Gauche was the worst player in Venus Orchestra. The story described how he grew through his interactions with some small animals. In his work, Miyazawa Kenji’s experience of learning cello was revealed through the description of music. Miyazawa Kenji’s description of musical instrument started from the scenes when they were practicing, when Gauche interacted with the small animals, when Venus Orchestra played Symphony No.6 in the town concert, to the scene when Gauche played The Indian Tiger-Hunt as an encore. The names of the songs all sound real, yet there is no way digging up more information about the songs only through the names, Symphony No.6, The Indian Tiger-Hunt, Träumerei, The Merry Coachman, whatever rhapsody. On the other hand, Miyazawa Kenji specifically and clearly described the body movements of Calico Cat running around and the “Cuckoo” trying desperately to curl itself up. Here in the thesis, I’m going to focus on how Miyazawa Kenji described body movements when it came to music, thereby further exploring what music meant to him. | |||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 22, p. 49-57, 発行日 2020-03-31 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 |