WEKO3
アイテム
イギリス就学前教育におけるSafeguard概念:Early Years Foundation Stage2012、2014改定を手がかりに
https://doi.org/10.24567/00063689
https://doi.org/10.24567/0006368987fc6344-33e1-4181-8065-fc9abe002aa7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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13_NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-22,p117-124.pdf (1.8 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2020-06-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | イギリス就学前教育におけるSafeguard概念:Early Years Foundation Stage2012、2014改定を手がかりに | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The concept of “Safeguard” in Early Childhood Education and Care in England: Focusing on the revision of Early Years Foundation Stage 2012 and 2014 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Safeguard | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 就学前教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Ofsted | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EYFS (Early Years Foundation Stage) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 安全 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ECEC (Early Childhood Education and Care) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Safety | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24567/00063689 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
猪熊, 弘子
× 猪熊, 弘子× INOKUMA, Hiroko |
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作成者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 114219 | |||||
姓名 | イノクマ, ヒロコ | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper focuses on the concept of “Safeguard” in Early Childhood Education and Care in England. It examines the background of Safeguard's construction based on documents and laws published by the Government of England and Ofsted. In particular, we clarify the transition of Safeguard up to EYFS2014. As education and welfare merge, we consider the significance of the Safeguard concept necessary for both childcare and education. The concept of Safeguard for children in the UK had started with general child welfare at first, but after ECM (Every Child Matters) was announced, the target was changed to “all children”. It became clear that notion of Safeguard was permeated deeply in British ECEC as an important concept included in the curriculum and laws. | |||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 22, p. 117-124, 発行日 2020-03-31 |
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書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 |