ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

発話者の心的態度からみた助詞「は」と「が」の使い分け

http://hdl.handle.net/10083/31399
http://hdl.handle.net/10083/31399
2ab9ebea-209b-409d-98c6-8faa31b8bb67
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究35(1)柏崎.pdf 教育心理学研究35(1)柏崎.pdf (832.0 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-25
タイトル
タイトル 発話者の心的態度からみた助詞「は」と「が」の使い分け
タイトル
タイトル THE USAGE OF JAPANESE PARTICLES "WA" AND "GA" BASED ON SPEAKER'S ATTITUDE OF MIND
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 speaker's attitude of mind
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese particles"wa"and"ga"
キーワード
主題Scheme Other
主題 lay emphasis
キーワード
主題Scheme Other
主題 pragmatics
キーワード
主題Scheme Other
主題 given-new information
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 柏崎, 秀子

× 柏崎, 秀子

WEKO 105325

柏崎, 秀子

Search repository
KASHIWAZAKI, Hideko

× KASHIWAZAKI, Hideko

WEKO 105326

en KASHIWAZAKI, Hideko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine the usage of Japanese particles "wa" and "ga" based on speaker's attitude of mind.To consider the education of Japanese for foreigners, hypotheses were built up pragmatically; a speaker used "wa" to lay emphasis on the following part of a sentence which particles divide, and "ga" to emphasize the preceding phrase. It was opposed to given-new information hypothesis. The first study investigated the different usages of "wa" and "ga" on the first sentences appearing in newspapers.The results showed that "wa" was much used in economic pages as "ga" was rather used in social ones.It suggested that the different usages of "wa" and "ga" were related to a writer's different attitude of mind. The second study investigated different usages by undergraduates when asked to select appropriate particles in given sentences and to write their reasons why they selected them.It suggested that the selection of the particles depended on how to lay emphasis rather than on given-new information.
書誌情報 教育心理学研究

巻 35, 号 1, p. 57-64, 発行日 1987-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
831962 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892598/
所属
お茶の水女子大学人間文化研究科
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:01:59.048279
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3