WEKO3
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野溝七生子「黄昏の花─Sancta Susanna─」論 ─暴力への抗いを〈書く〉物語
https://doi.org/10.24567/00063703
https://doi.org/10.24567/000637033dcf6000-f2f9-497e-b4c5-48bf31698bfe
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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27_NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-22,p1_1-1_8.pdf (1.8 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2020-06-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 野溝七生子「黄昏の花─Sancta Susanna─」論 ─暴力への抗いを〈書く〉物語 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study of Nomizo Naoko’s Tasogare no Hana: Sancta Susanna: The Story of Writing about Resistance to Violence | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 野溝七生子 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 「黄昏の花―Sancta Susanna―」 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 父娘 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 暴力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 女性読者 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Nomizo Naoko | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tasogare no Hana: Sancta Susanna | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | father and daughter | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | violence | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | female readers | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24567/00063703 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
菊地, 優美
× 菊地, 優美× KIKUCHI, Yumi |
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作成者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 114260 | |||||
姓名 | キクチ, ユミ | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Nomizo Naoko’s Tasogare no Hana: Sancta Susanna (The Flower of Twilight: Sancta Susanna, 1928), published in Nyonin Geijutsu, is written as a letter from the female protagonist “I” to Kuno, who is her sister. “I” tells Kuno her criticisms about violence against a young nun by elder nuns, which “I” witnessed in the convent. This paper argues that this criticism about the nuns’ violence can be interpreted as a superimposition of “I’s” criticism about her father’s violence against her in her childhood, through the use of Paul Hindemith’s drama Sancta Susanna (Sancta Susanna, 1921) as an intertext. “I’s” implicit narrative can be read as “I” reveals that her father’s violence is not for disciplinarian purposes but is explicitly sexual, in order for him to orgasm. Moreover, “I” demands the punishment of elder nuns for their violence. The demand for the punishment of her father for his violence and his suppression of female sexual desire is implicit. At the end of this letter, “I” quotes lines from Sancta Susanna. This can be interpreted as opening the possibility to build Nyonin Geijutsu’s female readers’ into a community of resistance to the suppression of women. |
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書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 22, p. 1-1-1-8, 発行日 2020-03-31 |
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書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 |