WEKO3
アイテム
学校社会学の展望-学校機能論を中心に-
http://hdl.handle.net/10083/31340
http://hdl.handle.net/10083/31340d5c900f8-954d-4a28-91be-7a2574a4d773
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
教育社会学34.河野.pdf (669.2 kB)
|
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-08-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学校社会学の展望-学校機能論を中心に- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Tasks of Sociology of the School - A Study of School Functions - | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
河野, 重男
× 河野, 重男× Kohno, Shigeo |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Contemporary tasks of sociology of the school need to be placed in the context of the problems related to movements towards new types of schools and school reforms which are being proposed and implemented in various ways. The central problem among may be the functions of schools. It is necessary that this problem, although it has been studied since the end of World War II, be re-examined at them new dimensions in the light of the recent orientation towards emphasizing quality of life and person, which appeared as a result of changes in the nature of economic development from 'rapid' to 'stable' one. The following may be such new dimensions : humanizing the schools so as to increase self-actualization of pupils ; schools as a place for learning to learn in the system of lifelong education ; community schools as structurally and functionally related with home and out-of-school education. | |||||
書誌情報 |
教育社会学研究 巻 34, p. 40-49, 発行日 1979-09-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03873145 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0005780X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本教育社会学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 669203 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本教育社会学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Journal Article | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001877630/ | |||||
所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学 |