WEKO3
アイテム
一見矛盾する情報の理解過程における事例構成
http://hdl.handle.net/10083/31403
http://hdl.handle.net/10083/314037693bf23-9007-42ac-8b28-4370877f950c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
教育心理学研究33(2)鈴木.pdf (850.9 kB)
|
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-09-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 一見矛盾する情報の理解過程における事例構成 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | EPISODE CONSTRUCTION IN THE PROCESS OF UNDERSTANDING OF "INCONSISTENT" INFORMATION. | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Episode | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Constructing | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Information | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Understanding | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
鈴木, 孝子
× 鈴木, 孝子× SUZUKI, Takako |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine the process of episodic understanding of information judged to be inconsistent. The first study examined the relation between information and episodes. The results showed that transforming information had effects on the distribution of the types of episodes. It was suggested that episodes were made so as to deny the first interpretation of information. The second study examined the effect of awareness of premises on the alteration of interpretation. The results showed that hint groups produced a greater variety of episodes and shorter responding time than non-hint groups. It was suggested that the awareness of premises improved the performance of altering interpretation. From these results, a hypothesis on the process of the alteration of interpretation may be recommended: i.e.an inconsistent information, first, after being aware of the tacit premises, then a subject doubts those premises, to finally resolve the conflict through constructing episodes denying such premises. | |||||
書誌情報 |
教育心理学研究 巻 33, 号 2, p. 115-123, 発行日 1985-06-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 00215015 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00345837 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本教育心理学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 850914 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本教育心理学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Journal Article | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001897422/ | |||||
所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学人間文化研究科 |