ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

一見矛盾する情報の理解過程における事例構成

http://hdl.handle.net/10083/31403
http://hdl.handle.net/10083/31403
7693bf23-9007-42ac-8b28-4370877f950c
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究33(2)鈴木.pdf 教育心理学研究33(2)鈴木.pdf (850.9 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-26
タイトル
タイトル 一見矛盾する情報の理解過程における事例構成
タイトル
タイトル EPISODE CONSTRUCTION IN THE PROCESS OF UNDERSTANDING OF "INCONSISTENT" INFORMATION.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Episode
キーワード
主題Scheme Other
主題 Constructing
キーワード
主題Scheme Other
主題 Information
キーワード
主題Scheme Other
主題 Understanding
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 鈴木, 孝子

× 鈴木, 孝子

WEKO 105317

鈴木, 孝子

Search repository
SUZUKI, Takako

× SUZUKI, Takako

WEKO 105318

en SUZUKI, Takako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine the process of episodic understanding of information judged to be inconsistent. The first study examined the relation between information and episodes. The results showed that transforming information had effects on the distribution of the types of episodes. It was suggested that episodes were made so as to deny the first interpretation of information. The second study examined the effect of awareness of premises on the alteration of interpretation. The results showed that hint groups produced a greater variety of episodes and shorter responding time than non-hint groups. It was suggested that the awareness of premises improved the performance of altering interpretation. From these results, a hypothesis on the process of the alteration of interpretation may be recommended: i.e.an inconsistent information, first, after being aware of the tacit premises, then a subject doubts those premises, to finally resolve the conflict through constructing episodes denying such premises.
書誌情報 教育心理学研究

巻 33, 号 2, p. 115-123, 発行日 1985-06-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
850914 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001897422/
所属
お茶の水女子大学人間文化研究科
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:02:05.719639
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3