WEKO3
アイテム
幼児における事象の因果的結合と産出
http://hdl.handle.net/10083/31402
http://hdl.handle.net/10083/314026c7dedaa-ca5a-467a-b1c5-d5c15f72fc29
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
教育心理学研究33(2)内田.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-09-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児における事象の因果的結合と産出 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | INTEGRATION AND PRODUCTION OF CAUSAL SEQUENCES BY PRESCHOOL CHILDREN | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | integration | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | production | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | causal or temporal relationship | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | backward strategy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | preschool children | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
内田, 伸子
× 内田, 伸子× UCHIDA, Nobuko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In a series of 3 studies, the ability of preschool children to describe the temporal or causal relationship in two events was examined using production as the response mode. Ss were asked to produce a story from two events; in a forward condition Ss were asked to describe them in time, and in a backward condition they were asked to describe them which involved a conflict between temporal succession and spatial arrays of cards. The results showed that the younger children had more difficulty with the production of temporal relationship in the backward condition, also three stages of production in the backward condition were found: first, children used an event-ordered strategy to describe temporal relationships; second, they used an event-ordered-changed strategy through reconstruction of representation; third, they used a backward strategy depending on such lexical knowledge as the relational term for describing backward relationship. The present investigation demonstrated that, contrary to current claims in literature, the expository skills of causal relationship possessed by children were, as yet, in the preoper\ ational period. |
|||||
書誌情報 |
教育心理学研究 巻 33, 号 2, p. 124-134, 発行日 1985-06-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 00215015 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00345837 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本教育心理学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 1105825 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本教育心理学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Journal Article | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001897423/ | |||||
所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学 |