ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

幼児における事象の因果的結合と産出

http://hdl.handle.net/10083/31402
http://hdl.handle.net/10083/31402
6c7dedaa-ca5a-467a-b1c5-d5c15f72fc29
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究33(2)内田.pdf 教育心理学研究33(2)内田.pdf (1.1 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-25
タイトル
タイトル 幼児における事象の因果的結合と産出
タイトル
タイトル INTEGRATION AND PRODUCTION OF CAUSAL SEQUENCES BY PRESCHOOL CHILDREN
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 integration
キーワード
主題Scheme Other
主題 production
キーワード
主題Scheme Other
主題 causal or temporal relationship
キーワード
主題Scheme Other
主題 backward strategy
キーワード
主題Scheme Other
主題 preschool children
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 内田, 伸子

× 内田, 伸子

WEKO 105319

内田, 伸子

Search repository
UCHIDA, Nobuko

× UCHIDA, Nobuko

WEKO 105320

en UCHIDA, Nobuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In a series of 3 studies, the ability of preschool children to describe the temporal or causal relationship in two events was examined using production as the response mode. Ss were asked to produce a story from two events; in a forward condition Ss were asked to describe them in time, and in a backward condition they were asked to describe them which involved a conflict between temporal succession and spatial arrays of cards. The results showed that the younger children had more difficulty with the production of temporal relationship in the backward condition, also three stages of production in the backward condition were found: first, children used an event-ordered strategy to describe temporal relationships; second, they used an event-ordered-changed strategy through reconstruction of representation; third, they used a backward strategy depending on such lexical knowledge as the relational term for describing backward relationship. The present investigation demonstrated that, contrary to current claims in literature, the expository skills of causal relationship possessed by children were, as yet, in the preoper\
ational period.
書誌情報 教育心理学研究

巻 33, 号 2, p. 124-134, 発行日 1985-06-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1105825 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001897423/
所属
お茶の水女子大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:02:04.240444
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3