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保存および推移律の学習による変容
http://hdl.handle.net/10083/31688
http://hdl.handle.net/10083/31688a8cf415e-a45b-49f6-af3a-93f4c9ac61c5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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教育心理学研究13(1)宮崎.pdf (1.3 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-10-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 保存および推移律の学習による変容 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | THE ACQUISITION OF CONSERVATION AND TRANSITIVITY OF LENGTH, WEIGHT AND LIQUlD MEASURE | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
宮崎, 稜子
× 宮崎, 稜子× Miyazaki, Sekiko |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | An experimental education was carried out to examine the following hypotheses. 1) The acquisition of conservation of length, weight and liquid measure can be facilitated by an instructional procedure consisting of verbal explanation combined with manipulating concrete materials. 2) Ss, who acquire consevation of one of these physical attributes by training, have a tendency to generalize this principle to the two other attributes. 3) Ss who comprehend conservation of an attribute also grasp its transitivity simultaneously. Ss were 40 4-t0-6-year-old children, who at the pre-training test had shown neither the symptom of conservation nor that of transitivity as to any of these 3 attributes. They were divided into 4 homogeneous groups with a C. A., of 5 : 5 as a mean. Three groups were served as an experimental Ss (Exp. Gr.) ; Gr. I was trained as to length, Gr. 2-weight, and Gr. 3 Iiquid measure, respectively. The remaining one was a control group (Con. Gr.). Each child in each Exp, Gr. received two sessions of 10-15 min. individual tranining in two consecutive days. In these sessions the E. explained conservation b\<br/>ased on various grounds, e. i.,i) identity or the material without addition or subtraction, ii) empirical reversibility of any transformation, iii) compensability of loss in one dimension by gain in another. Post-training test was administered to these Ss 3 weeks later. | |||||
書誌情報 |
教育心理学研究 巻 13, 号 1, p. 42-53, 発行日 1965-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 00215015 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00345837 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本教育心理学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 1268744 bytes | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本教育心理学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Journal Article | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001891941/ | |||||
所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学 |