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V 教授学における教育心理学の寄与
http://hdl.handle.net/10083/32467
http://hdl.handle.net/10083/3246704ba616a-9559-4449-ab91-59753a27237b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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教育心理学年報12.東稲垣.pdf (238.2 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-12-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | V 教授学における教育心理学の寄与 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | V:A Contribution of Educational Psychology to Instructional Methodology | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
東, 洋
× 東, 洋× 稲垣, 忠彦× 細谷, 純× 波多野, 誼余夫× 吉田, 章宏× Azuma, Hiroshi× Inagaki, Tadahiko× Hosya, Jun× Hatano, Giyoo× Yoshida, Akihiro |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In order to promote a contribution of educational psychology to instructional methodology, major goal (if facilitating scientific communication between researchers was expected to be achieved. Four speakers offered different viewpoints. Expectation of and request for educational psychology was the theme for discussion offered by Pr()f. T. Inagaki. Prof. J. Hosoya discussed ``how we theorize the teaching and leaning processes'' by showing examples of his own teaching programs based on his researches. From~l scientific research point of view, Prof. G. Hatano emphasized the important rigorous type of laboratory research in psychology, under the title of ``The utility of laboratory research''. Prof. A. Yoshida offered a unified orientation in the field of science of teaching, on the theme of ``Science of teaching'' and educational psychology: its aim and methods. The symposium was characterized by exciting interchange between speakers and attendants. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
教育心理学年報 巻 12, p. 59-60, 発行日 1973-03-30 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04529650 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00057901 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本教育心理学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 238202 bytes | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本教育心理学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Journal Article | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001894455/ | |||||
所属 | ||||||
値 | 東京大学 | |||||
所属 | ||||||
値 | 東京大学 | |||||
所属 | ||||||
値 | 東北大学 | |||||
所属 | ||||||
値 | 独協大学 | |||||
所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学 |