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テレビニュースの談話分析 : ニュースのおもしろさと人格化について
http://hdl.handle.net/10083/3900
http://hdl.handle.net/10083/390030ec0ded-b7b9-4bbb-aeaa-297364ce950b
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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| Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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| 公開日 | 2008-05-26 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | テレビニュースの談話分析 : ニュースのおもしろさと人格化について | |||||
| 言語 | ja | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | A discourse analysis of TV-News : Amusingness and personification of news | |||||
| 言語 | en | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | テレビニュース | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 人格化 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | イメージ | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | スキーマ | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 談話分析 | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| タイプ | journal article | |||||
| アクセス権 | ||||||
| アクセス権 | open access | |||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
| 著者 |
藤崎, 春代
× 藤崎, 春代× 無藤, 隆× FUJISAKI, Haruyo× MUTO, Takashi |
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| 抄録 | ||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||
| 内容記述 | The purpose of this study is to examine the contents of TV-news from the viewpoint of discourse analysis. We studied three evening news-programs during 20 days which got the high audience rating. First, we made an audience rating survey about three news-programs (subjects: 290 university-students), and an image survey (subjects: 36 university-students). We found that `amusingness' and `personification' of news broadcasting were connected with the audience rating. Next, we studied the differences of the discourse-structures of news among three programs. The results were that, in the program rated as most reliable, much information was given about main-events. In the program rated as most amusing, whose main caster was rated as a person of marked personality, more information was given about evaluation than about main-events. The casters had clear roles through engaging in a dialogue among them. This research showed certain relationships between the image of news-programs and the characteristics of news-discourse. | |||||
| 言語 | en | |||||
| 書誌情報 |
社会心理学研究 巻 7, 号 1, p. 29-44, 発行日 1992-02-25 |
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| ISSN | ||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
| 収録物識別子 | 09161503 | |||||
| 書誌レコードID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AN10049127 | |||||
| 権利 | ||||||
| 権利情報 | 日本社会心理学会 | |||||
| 権利 | ||||||
| 権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
| フォーマット | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||
| 形態 | ||||||
| 908317 bytes | ||||||
| 出版タイプ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 値 | publisher | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 360 | |||||
| NIIサブジェクト | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 社会・文化 | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 日本社会心理学会 | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 学術雑誌論文 | |||||
| 資源タイプ・ローカル | ||||||
| 学術雑誌論文 | ||||||
| 資源タイプ・NII | ||||||
| Journal Article | ||||||
| 資源タイプ・DCMI | ||||||
| text | ||||||
| 資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
| 01 | ||||||
| 異版である | ||||||
| 関連タイプ | isVersionOf | |||||
| 識別子タイプ | URI | |||||
| 関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002785530/ | |||||
| 所属 | ||||||
| 帝京大学文学部 | ||||||
| 所属 | ||||||
| お茶の水女子大学家政学部 | ||||||