ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 5 工学技術

保育者と子どものスキンシップと両者の人間関係との関連 : 3歳児クラスの観察から(第1部<特集>人的環境としての保育者)

http://hdl.handle.net/10083/1815
http://hdl.handle.net/10083/1815
26431f08-cd04-470b-a594-59fd099e9a1b
名前 / ファイル ライセンス アクション
保育学研究42(1)_塚崎無藤.pdf 保育学研究42(1)_塚崎無藤.pdf (738.6 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-03-13
タイトル
タイトル 保育者と子どものスキンシップと両者の人間関係との関連 : 3歳児クラスの観察から(第1部<特集>人的環境としての保育者)
言語 ja
タイトル
タイトル The Impact of a Kindergarten Teacher's Physical Contact with Children on Their Relationships With Each Other : Observation of a Class of Three-Year-Olds(Part I<Special Issue>Teachers/Carers as the Human Environment)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 スキンシップ
キーワード
主題Scheme Other
主題 3歳児保育
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育者
キーワード
主題Scheme Other
主題 人間関係
キーワード
主題Scheme Other
主題 physical contact
キーワード
主題Scheme Other
主題 care for three-year-old children
キーワード
主題Scheme Other
主題 kindergarten teacher
キーワード
主題Scheme Other
主題 relationship
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 塚崎, 京子

× 塚崎, 京子

WEKO 108174

塚崎, 京子

Search repository
無藤, 隆

× 無藤, 隆

WEKO 108175

無藤, 隆

Search repository
Tsukasaki, Kyoko

× Tsukasaki, Kyoko

WEKO 108176

en Tsukasaki, Kyoko

Search repository
Muto, Takashi

× Muto, Takashi

WEKO 108177

en Muto, Takashi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigates the impact of a kindergarten teacher's physical contact on kindergarten children in terms of their development of relationships with others. For one year we observed an experienced kindergarten teacher who vigorously adopts physical contact with her children as a means of caring for them. The kindergarten teacher receptively hugged children who were reluctant to associate with peers because of anxiety from their first entrance into the kindergarten environment. This receptive hug built up trustful relationships between the teacher and the anxious children, enabling them to regard the teacher as a safety base from which to associate actively with peers. It was found that children, through experience and observation, learned the teacher's physical contact as models of a friendly message, and utilized them in the interaction with peers.
言語 en
書誌情報 保育学研究

巻 42, 号 1, p. 42-50, 発行日 2004-08-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13409808
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10378027
権利
権利情報 日本保育学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
738650 bytes
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 590
出版者
出版者 日本保育学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110004799033/
所属
お茶の水女子大学 保育学
所属
白梅学園短期大学 発達心理学・保育学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:40:19.227686
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3