ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学紀要
  3. 9

お茶の水女子大学におけるリーダーシップ教育の効果測定に関する継続調査の報告―2017-2018年度実施IGL主催キャリアデザインプログラム基幹科目について

http://hdl.handle.net/10083/0002000269
http://hdl.handle.net/10083/0002000269
f98dbe89-0167-4073-b289-d95992cad1a6
名前 / ファイル ライセンス アクション
2_p12-19.pdf 2_p12-19.pdf (980 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-11-09
タイトル
タイトル お茶の水女子大学におけるリーダーシップ教育の効果測定に関する継続調査の報告―2017-2018年度実施IGL主催キャリアデザインプログラム基幹科目について
言語 ja
タイトル
タイトル Report on IGL’ s Serial Research on Effects of Leadership Education Program of Ochanomizu University: Comparing Data of Leadership Development Courses in 2017 and 2018
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 leadership education
キーワード
主題Scheme Other
主題 career education
キーワード
主題Scheme Other
主題 competency
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 大木, 直子

× 大木, 直子

ja 大木, 直子

en OKI, Naoko

Search repository
大持, ほのか

× 大持, ほのか

ja 大持, ほのか

en OMOCHI, Honoka

Search repository
内藤, 章江

× 内藤, 章江

ja 内藤, 章江

en NAITO, Akie

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports the results of the serial questionnaire survey in 2018 on the effects of the leadership education program of Ochanomizu University by focusing on leadership development classes of the Institute for Global Leadership, which have been operated in the Career Design Program since 2010. The main findings are as follows. First, about 70% of the students have already experienced various kinds of leadership position in their school days.
Second, the average scores of students’ self-assessment on their own leadership competencies at the IGL’ s leadership development classes increases at the end of the classes. Especially, the scores tend to be higher at the specific competencies, which each class requires students to learn. Third, students who want to show their leadership in the future score have more experience as leaders before entering the university, and give a higher score to the IGL classes.
Fourth, 70% of the students found their role models through the Career Design Program.
書誌情報 ja : 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学紀要

巻 9, p. 12-19, 発行日 2018
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 お茶の水女子大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-11-09 04:11:29.128923
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3