WEKO3
アイテム
中国農村部における就学前教育の現状と課題―雲南省における「一村一幼」プログラムを事例として―
https://doi.org/10.24567/0002000522
https://doi.org/10.24567/0002000522b23cdc4b-2d27-4369-9e8c-19580e7f1861
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
ronso_24_09_ji.pdf
|
※PDFファイル内の文字はコピーできません
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-07-20 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 中国農村部における就学前教育の現状と課題―雲南省における「一村一幼」プログラムを事例として― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on Current Situations and Problems of Preschool Education in China Rural Areas: Based on the Survey of “One Village, One Kindergarten” Program in Yunnan Province |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 就学前クラス | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 就学前教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 農村部 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 普惠性幼児園 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 「一村一幼」プログラム | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | one-year preschool class | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | preschool education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | rural area | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | inclusive kindergarten | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | “One Village, One Kindergarten” program | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24567/0002000522 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
季, 瑞穎
× 季, 瑞穎
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study aims to clarify the current situations and problems of the development of preschool education in rural areas by researching “One Village, One Kindergarten” program in Yunnan province. Preschool education plays an active role in several aspects, including encouraging economic growth, reducing regional disparities, promoting social stability and popularizing basic education. In Yunnan province, the “One Village, One Kindergarten” program has been implemented to expand preschool education resources in rural areas. The main initiative is to build inclusive kindergartens by converting one-year preschool classes into inclusive kindergartens. Consequently, the number of inclusive kindergartens has increased. However, the situation of preschool education in rural areas remains grim. The reasons why a quality preschool education is unavailable to many children in rural areas are given below, which contain policy issues, lack of teacher systems and policies, socio-cultural environmental issues, routes to kindergartens and environmental issues within kindergartens. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 人間文化創成科学論叢 en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences 巻 24, p. 79-87, 発行日 2022-03-31 |
|||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプResource | VoR | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 |