ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 24

中国農村部における就学前教育の現状と課題―雲南省における「一村一幼」プログラムを事例として―

https://doi.org/10.24567/0002000522
https://doi.org/10.24567/0002000522
b23cdc4b-2d27-4369-9e8c-19580e7f1861
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronso_24_09_ji.pdf ronso_24_09_ji.pdf
※PDFファイル内の文字はコピーできません
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-07-20
タイトル
タイトル 中国農村部における就学前教育の現状と課題―雲南省における「一村一幼」プログラムを事例として―
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Current Situations and Problems of Preschool
Education in China Rural Areas:
Based on the Survey of “One Village, One Kindergarten” Program in Yunnan Province
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 就学前クラス
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 就学前教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 農村部
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 普惠性幼児園
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 「一村一幼」プログラム
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 one-year preschool class
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 preschool education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 rural area
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inclusive kindergarten
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 “One Village, One Kindergarten” program
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24567/0002000522
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 季, 瑞穎

× 季, 瑞穎

zh-cn 季, 瑞穎

en JI, Ruiying

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to clarify the current situations and problems of the development of preschool education in
rural areas by researching “One Village, One Kindergarten” program in Yunnan province. Preschool education
plays an active role in several aspects, including encouraging economic growth, reducing regional disparities,
promoting social stability and popularizing basic education. In Yunnan province, the “One Village, One
Kindergarten” program has been implemented to expand preschool education resources in rural areas. The
main initiative is to build inclusive kindergartens by converting one-year preschool classes into inclusive
kindergartens. Consequently, the number of inclusive kindergartens has increased. However, the situation of
preschool education in rural areas remains grim. The reasons why a quality preschool education is unavailable
to many children in rural areas are given below, which contain policy issues, lack of teacher systems and policies,
socio-cultural environmental issues, routes to kindergartens and environmental issues within kindergartens.
言語 en
書誌情報 ja : 人間文化創成科学論叢
en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences

巻 24, p. 79-87, 発行日 2022-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
出版タイプ
出版タイプResource VoR
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-07-20 04:46:34.015746
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3