WEKO3
アイテム
幼児期における感情理解の発達:3 種類の課題と言語発達検査による検討
https://doi.org/10.24567/0002000525
https://doi.org/10.24567/000200052568ce3c95-a03d-43e6-8095-c106e973194a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
ronso_24_12_jung.pdf
|
※PDFファイル内の文字はコピーできません
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-07-20 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 幼児期における感情理解の発達:3 種類の課題と言語発達検査による検討 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Young children’s emotional understanding as assessed by three tasks and a verbal test |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 表情識別 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 感情ラベリング | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 感情的視点取得 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 幼児 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 言語発達 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Emotion recognition | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Emotional understanding | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Affective perspective taking,Preschool children, Verbal development | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Preschool children | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Verbal development | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24567/0002000525 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
鄭, 牙源
× 鄭, 牙源
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | To examine the development of emotional understanding during young childhood in relation to verbal development,we conducted emotion recognition (ER), emotion labeling (EL), and affective perspective taking (appearance–reality emotion understanding; AR-EU) tasks together with a verbal test (Picture Vocabulary Test-Revised) with 67 preschool children( 3–6 years old). The main results were as follows. First, EL and AR-EU scores increased with increasing age, whereas ER seemed to be well developed by around 3–4 years of age. The persistence of relatively low AR-EU scores even in 6-year-olds suggests that AR-EU continues to develop during elementary school. Second, some significant relationships between the understanding of emotion and language development were observed. Third, a significant gender effect was found only for the AR-EU task. This may indicate that the development of affective perspective taking is influenced by other abilities such as theory of mind and social behavior. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 人間文化創成科学論叢 en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences 巻 24, p. 107-114, 発行日 2022-03-31 |
|||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプResource | VoR | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 |