ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. Journal of the Ochanomizu University English Society
  3. 11

Peer Review: Student Perspectives and Strategies Found from a Semi-Structured Interview

http://hdl.handle.net/10083/0002000540
http://hdl.handle.net/10083/0002000540
c5374f08-f972-4741-8fa4-15df811f6502
名前 / ファイル ライセンス アクション
eibun_11_04_hatakeyama.pdf eibun_11_04_hatakeyama.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-07-25
タイトル
タイトル Peer Review: Student Perspectives and Strategies Found from a Semi-Structured Interview
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 peer review
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 L2 writing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 semi-structured interview
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 critical feedback
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learner strategy
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 畠山, 由香子

× 畠山, 由香子

ja 畠山, 由香子

en HATAKEYAMA, Yukako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims to elucidate the students’ perspectives on peer review and their strategies in giving critical
feedback by reporting the findings from the semi-structured interview of four students who took one of the
author’s three writing classes in the second half of the academic year 2020. Additionally, it reveals the participants’
perceptions of the effectiveness of Grammarly and Criterion®, software for assisting and evaluating
writing, as they were used concurrently with peer review. It was found that the participants’ perspectives of
the benefits and drawbacks of peer review supported the findings in the previous studies. The feelings about
giving critical feedback varied among the participants, yet they consciously used various strategies for providing
critical feedback in their own ways. Through the interview, the need for and difficulty in communication
in online classes is confirmed. The participants’ experience with and perception of Grammarly and Criterion®
unveiled the software’s potential and the need for appropriate training to maximize its effectiveness. These
findings provide insights for preparatory training as well as for optimal use of various feedback types. Limitations
of this research are discussed as well.
言語 en
書誌情報 ja : お茶の水女子大学英文学会 研究報告
en : Journal of the Ochanomizu University English Society

巻 11, p. 19-35, 発行日 2022
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 お茶の水女子大学英文学会
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-07-25 10:28:43.974078
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3