ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学紀要
  3. 13

2020 年度入学生の学修行動比較調査とコンピテンシー・チェック・プログラムの結果―コロナ禍後の回復と変化―

http://hdl.handle.net/10083/0002003472
http://hdl.handle.net/10083/0002003472
4cbeeb4b-026f-48d8-b78f-062ca825253c
名前 / ファイル ライセンス アクション
kotokyoiku_13_04_horiuchi.pdf kotokyoiku_13_04_horiuchi.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-17
タイトル
タイトル 2020 年度入学生の学修行動比較調査とコンピテンシー・チェック・プログラムの結果―コロナ禍後の回復と変化―
言語 ja
タイトル
タイトル Results of the comparative survey of academic behavior and the competency check program for students enrolled in the 20th academic year:Recovery and change in academic behavior after theCOVID-19 pandemic
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 longitudinal survey
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 survey of academic behavior
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 competency check program
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 COVID-19
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 IR
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 堀内, 由樹子

× 堀内, 由樹子

ja 堀内, 由樹子

en HORIUCHI,
Yukiko

Search repository
劉, 婧

× 劉, 婧

ja 劉, 婧

en LIU,
Jing

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study focused on the students enrolled in the 20th academic year and aimed to examine the impact of the COVID-19 pandemic on students. We conducted two longitudinal surveys (the academic behavior survey and the competency check program), compared the survey results of 2020, when the COVID-19 crisis began, and 2022, when the situation was almost restored. As a result, the negative impact on academic behavior caused by restrictions on the use of on-campus facilities and interpersonal exchanges was on a recovery trend. In addition, the use of learning through the Internet, which was activated in the early days of the COVID-19 pandemic, continued. The students’ literacy ability and emotional control ability were also improved. Based on these results, we considered the negative and positive effects that the COVID-19 crisis had on learning behavior and competencies, and discussed how future learning support should be.
書誌情報 ja : 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学紀要

巻 13, p. 47-57, 発行日 2023
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 お茶の水女子大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-17 08:51:33.390479
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3