ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学紀要
  3. 13

大学における学修経験が成績に及ぼす影響過程―交差遅延効果モデルによる検討―

http://hdl.handle.net/10083/0002003473
http://hdl.handle.net/10083/0002003473
e6bbb68a-260d-42ee-8c1a-d753e697773b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kotokyoiku_13_05_furusato.pdf kotokyoiku_13_05_furusato.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-17
タイトル
タイトル 大学における学修経験が成績に及ぼす影響過程―交差遅延効果モデルによる検討―
言語 ja
タイトル
タイトル Examining the Influence Process of Academic Experience on GPA in Higher Education: An Analysis Using cross-lagged panel Model for longitudinal data
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning Outcomes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Grade Point Average
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cross-Lagged Panel Model
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 longitudinal data
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学修成果
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 GPA
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 交差遅延効果モデル
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 縦断データ
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 古里, 由香里

× 古里, 由香里

ja 古里, 由香里

en FURUSATO,
Yukari

Search repository
劉, 婧

× 劉, 婧

ja 劉, 婧

en LIU,
Jing

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to determine the causal effects of learning experience during university on grades using longitudinal data. We focused on students' learning experiences as an indirect assessment and GPA as a direct assessment with respect to learning outcomes. We also analyzed the data using a cross-lagged panel model and multiple regression analysis with GPA at graduation (T3) as the dependent variable and study experience and GPA during the first (T1) and third (T2) years as independent variables. Structural equation models, using a cross-lagged panel design, revealed a significant association between positive/negative experiences at T1 and GPA at T2, and vice versa. Furthermore, we found that positive/negative experiences at T2 are significant predictors of GPA at graduation (T3), even when controlling for GPA at T2. These results suggested that the presence of positive or negative spiral causal relationships, with positive experiences leading to more positive experiences and negative experiences leading to more negative experiences.
書誌情報 ja : 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学紀要

巻 13, p. 59-67, 発行日 2023
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 お茶の水女子大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-17 08:51:36.808764
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3