ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 25

一斉授業における子どもたちの多様な「声」:
学校教育における言葉の観点から

https://doi.org/10.24567/0002003528
https://doi.org/10.24567/0002003528
e701a67f-8fec-4c8e-8fde-3347b7378632
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronso_25_12_yokoyama.pdf ronso_25_12_yokoyama.pdf
※PDFファイル内の文字はコピーできません
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-28
タイトル
タイトル 一斉授業における子どもたちの多様な「声」:
学校教育における言葉の観点から
言語 ja
タイトル
タイトル Children’s Diverse “Voices” in the Classroom:
The Perspective of Language in School Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 一斉授業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 「声」
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 言葉
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関係性
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 whole-class discussion
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 voices
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 relationship
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24567/0002003528
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 横山, 愛

× 横山, 愛

ja 横山, 愛

en YOKOYAMA, Megumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study discusses methods for engaging diverse children in the classroom. In particular, we focus on the concept of voice in the sociocultural approach of Wertsch and examine the manner in which the voices of children in the classroom should be perceived. Scholars purport that the participation of children in class and classroom discourse is homogeneous, because children use the language specific to the school culture to participate. However, children who participate in the classroom experience individual learning through interaction with others. Thus, we examined aspects of the participation of children in class from the viewpoint of various voices in school education. Children learn the language specific to their school culture from their teachers and use that language to participate in class. The study reveals a process in which the words of the teacher and those of the children used in the school encounter one another and gradually become those of the children through their involvement with the teacher. The results point out that the precise reason is that many children spend time together in a class, where various voices are exchanged with others, such that a possibility exists that this exchange can lead to learning. Moreover, the study infers that the encounter among various voices exerted an impact on the learning of the children.
言語 en
書誌情報 ja : 人間文化創成科学論叢
en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences

巻 25, p. 129-136, 発行日 2023-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
出版タイプ
出版タイプResource VoR
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-28 06:22:46.871071
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3