ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 26

楽器で歌うアンサンブル―大学の保育者養成課程で共同する器楽教育―

http://hdl.handle.net/10083/0002004165
http://hdl.handle.net/10083/0002004165
faf390ce-cfb4-49c4-ab46-c3e54cb8e801
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronso_26_14_saitou.pdf ronso_26_14_saitou.pdf
※PDFファイル内の文字はコピーできません
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-04-12
タイトル
タイトル 楽器で歌うアンサンブル―大学の保育者養成課程で共同する器楽教育―
言語 ja
タイトル
タイトル Sing a Song via Instruments: Educational Training on Musical Instruments, Tailored for Collaboration…
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 器楽教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アンサンブル
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 歌・歌う
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 共同
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 即時性
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Instrumental music education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ensemble
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 sing/song
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 collaborate
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 immediacy
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 齊藤, 紀子

× 齊藤, 紀子

ja 齊藤, 紀子

en SAITO, Noriko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article discusses seven ensemble activities from a nursery teacher training course: (1) session with instruments made of recyclables, (2) descending scale accompaniment (Twinkle-Twinkle-Little Star), (3)group work, (4) bass accompaniment (familiar tunes), (5) instrumental ensemble (children’s songs), (6)class work, and (7) using rhythm instruments. They aim to present students with various ensemble experiences on instruments, the formation and process, and for the teacher to foster musicality and sociality among the children. In the United States of America, music educators argue about the best sequence for singing activities –singing before playing instruments, or singing via instruments. As Weimer and Rutkowski (2023), we sang before playing instruments in (2) and (5). We experimented with singing after playing instruments in (6)and (7). Beating time with rhythm instruments enabled students to grasp the tune immediately; which functions as quick reading. In( 3),( 4) and( 6), we sang songs via instruments. In( 2) and elements of( 3),( 4) and( 6), students divided a part among them. This style produces a smooth experience for unversed music learners. Students communicate with each other via sounds, share time and space, and create a sense of togetherness in such collaboration.
言語 en
書誌情報 ja : 人間文化創成科学論叢
en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences

巻 26, p. 163-174, 発行日 2024-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-04-12 06:57:00.700994
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3