WEKO3
アイテム
楽器で歌うアンサンブル―大学の保育者養成課程で共同する器楽教育―
http://hdl.handle.net/10083/0002004165
http://hdl.handle.net/10083/0002004165faf390ce-cfb4-49c4-ab46-c3e54cb8e801
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
ronso_26_14_saitou.pdf
|
※PDFファイル内の文字はコピーできません
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-12 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 楽器で歌うアンサンブル―大学の保育者養成課程で共同する器楽教育― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Sing a Song via Instruments: Educational Training on Musical Instruments, Tailored for Collaboration… | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 器楽教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | アンサンブル | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 歌・歌う | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 共同 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 即時性 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Instrumental music education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ensemble | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | sing/song | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | collaborate | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | immediacy | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
齊藤, 紀子
× 齊藤, 紀子
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This article discusses seven ensemble activities from a nursery teacher training course: (1) session with instruments made of recyclables, (2) descending scale accompaniment (Twinkle-Twinkle-Little Star), (3)group work, (4) bass accompaniment (familiar tunes), (5) instrumental ensemble (children’s songs), (6)class work, and (7) using rhythm instruments. They aim to present students with various ensemble experiences on instruments, the formation and process, and for the teacher to foster musicality and sociality among the children. In the United States of America, music educators argue about the best sequence for singing activities –singing before playing instruments, or singing via instruments. As Weimer and Rutkowski (2023), we sang before playing instruments in (2) and (5). We experimented with singing after playing instruments in (6)and (7). Beating time with rhythm instruments enabled students to grasp the tune immediately; which functions as quick reading. In( 3),( 4) and( 6), we sang songs via instruments. In( 2) and elements of( 3),( 4) and( 6), students divided a part among them. This style produces a smooth experience for unversed music learners. Students communicate with each other via sounds, share time and space, and create a sense of togetherness in such collaboration. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 人間文化創成科学論叢 en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences 巻 26, p. 163-174, 発行日 2024-03-31 |
|||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||||||
言語 | ja |