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<特別寄稿>異文化存在として子どもを理解するということ《最終講義抄録(2024 年3 月)》
http://hdl.handle.net/10083/0002004455
http://hdl.handle.net/10083/0002004455dc8e4185-69b3-4e38-a889-c823fc9cc139
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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kodomo_12_00_hamaguchi.pdf (457 KB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2024-07-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | <特別寄稿>異文化存在として子どもを理解するということ《最終講義抄録(2024 年3 月)》 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | <Special Contribution>Understanding the Child as a Presence in Different Culture Abstract of the Final Lecture of Prof. Dr. J. Hamaguchi (18. March 2024) | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 理解 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Understanding | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 言葉への違和感 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | discomfort with language | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | リフレクション | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | reflection | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 異文化 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | different culture | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
浜口, 順子
× 浜口, 順子
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This article is an abstract of the author's final lecture, "Understanding Children and Language: Reflections on Half a Century," held on March 18, 2024. The author presented two cases of her own involvement with children with disabilities through play, and clarified that having a sense of discomfort with language and repeating reflection and practice is a process of understanding. In conclusion, we can better understand children as people who speak different languages and live in different cultures by engaging them with interest. We also suggested that engaging not only with children but also with people from different cultures in an interesting way can serve as a guideline for building a society that recognizes mutual diversity. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : お茶の水女子大学子ども学研究紀要 巻 12, p. 1-9, 発行日 2024-06-30 |
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出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | お茶の水女子大学子ども学研究会 |