ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文

Activating STEAM Learning in Young Children Through Aha-Experiences: Supporting Creativity and Aesthetic Sensitivity in Infants and Toddlers

http://hdl.handle.net/10083/0002005252
http://hdl.handle.net/10083/0002005252
1eb6b1b0-b223-474c-80f6-9ee78a05f7b8
名前 / ファイル ライセンス アクション
Tsuchiya, Tsuchiya, Gyobu 2025_education-15-00117-v2.pdf (1.3 MB)
license.icon
Item type アイテムタイプ(フル)(1)
公開日 2025-04-16
タイトル
タイトル Activating STEAM Learning in Young Children Through Aha-Experiences: Supporting Creativity and Aesthetic Sensitivity in Infants and Toddlers
言語 en
作成者 土谷, 香菜子

× 土谷, 香菜子

ja 土谷, 香菜子
お茶の水女子大学

en Tsuchiya, Kanako
Ochanomizu University

Search repository
刑部, 育子

× 刑部, 育子

ja 刑部, 育子
お茶の水女子大学

en Gyobu, Ikuko
Ochanomizu University

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 en
権利情報 © 2025 by the authors
権利情報
言語 en
権利情報Resource https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
権利情報 This article is an open access article distributed under the terms and conditions of the Creative Commons Attribution (CC BY) license.
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 aesthetic sensitivity
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 aha-experience
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 creativity
主題
主題Scheme Other
主題 early childhood education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 participatory creativity
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 STEAM
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research explored the occurrence of aha-experiences in young children during participatory creative processes within STEAM learning. The study aimed to provide a comprehensive understanding of the specific conditions that contribute to the emergence of these aha-experiences. A series of activities were designed and implemented as part of a participatory observation study at the Municipal Center for Early Childhood Education and Care in Tokyo, Japan. The STEAM sessions involved the use of a Wind Tunnel and colorful scarves, engaging infants and toddlers in exploratory interactions with the device and materials alongside their classmates, teachers, and the first author, referred to as researcher T. Through video recordings, the researchers conducted microanalysis of the collected data. The findings confirmed that children’s aesthetic sensitivity was activated during aha-experiences. Furthermore, this heightened sensitivity encouraged active participation from their teachers in the creative process. The study employed a socio-cultural approach to creativity theory to interpret these aha-experiences in the context of STEAM learning. It highlighted the participatory nature of creativity and the role of aesthetic sensitivity in young children’s learning. Additionally, the study provided insights for educators and caregivers on how to support the development of creativity in infants and toddlers within STEAM learning environments.
言語 en
出版者
出版者 MDPI
言語 en
日付
日付 2025-01-21
日付タイプ Issued
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関連情報
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.3390/educsci15020117
助成情報
助成機関識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子タイプURI https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
言語 ja
プログラム情報 科学研究費助成事業基盤研究(B)
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-23K22255/
研究課題番号 23K22255
研究課題番号タイプ JGN
研究課題名 多様な参加を受け入れるリゾーム型保育マネジメント論の構築と実践的展開
言語 ja
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 22277102
収録物名
収録物名 Education Sciences
巻
巻 15
号
号 2
ページ数
ページ数 23
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-16 00:33:43.237226
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3