ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 27

第二言語語彙学習効果を予測するTechnique Feature Analysis 枠組みの有効性の検証―日本語読解活動における語彙タスクの効果予測を例に―

http://hdl.handle.net/10083/0002005289
http://hdl.handle.net/10083/0002005289
ca97e80d-8a5e-49d6-9507-c25e64c34f3a
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronso_27_07_liu.pdf ronso_27_07_liu.pdf (325.5 KB)
Item type アイテムタイプ(フル)(1)
公開日 2025-05-27
タイトル
タイトル 第二言語語彙学習効果を予測するTechnique Feature Analysis 枠組みの有効性の検証―日本語読解活動における語彙タスクの効果予測を例に―
言語 ja
タイトル
タイトル The predictive power of Technique Feature Analysis framework: An Example of Measuring Vocabulary Task Effects in Japanese Reading Comprehension as a Second Language
言語 en
作成者 劉, 椰林

× 劉, 椰林

ja 劉, 椰林

en LIU, YELIN

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 日本語付随的語彙学習
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 語彙タスク
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 語彙処理の深さ
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 Technique Feature Analysis枠組み
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Incidental vocabulary learning
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 vocabulary learning task
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 the depth of vocabulary processing
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Technique Feature Analysis framework
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to exam the predictive power of Technique Feature Analysis (TFA) framework for predicting vocabulary learning task effects. The tasks were( a)“reading with meaning selecting,”(b)“reading with meaning writing,” and (c)“reading comprehension with marginal glosses(control).” And the vocabulary learning tasks in Japanese reading comprehension that had different rankings based on the TFA framework. Participants were 57 Chinese university students majoring in Japanese. They were assigned to one of the three tasks. To measure initial vocabulary learning immediately after the tasks, the First language (L1) to Second language (L2) translation test and the form recognition test were administered. The L1-L2 translation test results showed that the task( b) group had the highest mean score of all. They were followed by the task (a) group and the control group. And the results for the form recognition test showed that the mean score of task (a) group was higher than those of the other groups. The findings revealed that TFA may be a better predictor in incidental vocabulary learning of knowledge of form-meaning connection. And the findings also indicated that the five elements of TFA are not the only indexes for measuring the effectiveness of vocabulary tasks, but that the type of vocabulary task processing, type of vocabulary test should also be considered.
言語 en
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 GRADUATE SCHOOL OF HUMANITIES AND SCIENCES OCHANOMIZU UNIVERSITY
言語 en
日付
日付 2025-03-31
日付タイプ Issued
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
助成情報
研究課題番号タイプ VoR
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-8013
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
収録物名
収録物名 人間文化創成科学論叢
言語 ja
収録物名
収録物名 JOURNAL OF THE GRADUATE SCHOOL OF HUMANITIES AND SCIENCES
言語 en
巻
巻 27
開始ページ
開始ページ 71
終了ページ
終了ページ 81
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-27 05:40:48.007003
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3