ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 27

明治期後半茨城県師範学校生徒の規範意識と教育認識―校友会誌『徐捷』創刊号から第五号までの検討を通して―

http://hdl.handle.net/10083/0002005291
http://hdl.handle.net/10083/0002005291
9da668e6-88a5-427d-b511-8921751d747c
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronso_27_09_sato.pdf ronso_27_09_sato.pdf (536.4 KB)
Item type アイテムタイプ(フル)(1)
公開日 2025-05-27
タイトル
タイトル 明治期後半茨城県師範学校生徒の規範意識と教育認識―校友会誌『徐捷』創刊号から第五号までの検討を通して―
言語 ja
タイトル
タイトル The Normative Consciousness and Educational Awareness of Students at Ibaraki Prefectural Teacher Training School in the Late Meiji Period: A Study of the First Through Fifth Issues of the School Journal Josho
言語 en
作成者 佐藤, 純子

× 佐藤, 純子

ja 佐藤, 純子

en SATO, Sumiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 茨城県師範学校
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 校友会誌
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 生徒の教育認識と規範
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 責任と責務
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育要望
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Ibaraki Prefectural Teacher Training School
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 School Journal
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Awareness and Norms of Students
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Responsibility and Duty
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Educational Needs
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study classifies and examines articles from the school journal of Ibaraki Prefectural Teacher Training School, published between 1902 and 1906. The aim is to gain a clearer understanding of the tendencies and values held by the students at that time. By tracing the perspectives expressed in the journal, we can glean insights into the students’ thinking, albeit in a limited way. The findings reveal that the students had a strong sense of responsibility and duty as the bearers of national education. They expressed a desire for improvements in various areas, including English education, practical training in fields such as fisheries and industry, education for girls unable to attend school due to childcare responsibilities, geography education, the extension of compulsory education, and the necessity of post-war education in Korea and Manchuria. This indicates a commitment to addressing social issues through educational initiatives. Furthermore, to gain a deeper understanding of the students’ true nature, it is essential to consider and analyze dimensions that are not articulated in the school journal.
言語 en
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 GRADUATE SCHOOL OF HUMANITIES AND SCIENCES OCHANOMIZU UNIVERSITY
言語 en
日付
日付 2025-03-31
日付タイプ Issued
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
助成情報
研究課題番号タイプ VoR
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-8013
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
収録物名
収録物名 人間文化創成科学論叢
言語 ja
収録物名
収録物名 JOURNAL OF THE GRADUATE SCHOOL OF HUMANITIES AND SCIENCES
言語 en
巻
巻 27
開始ページ
開始ページ 97
終了ページ
終了ページ 108
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-27 05:40:59.432019
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3