WEKO3
アイテム
<フェア・マン>の撹乱性 ― 『七破風の屋敷』におけるクリフォードを中心に ―
http://hdl.handle.net/10083/3877
http://hdl.handle.net/10083/3877174843fa-3729-45b8-ac79-24789d0c8fa7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-05-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <フェア・マン>の撹乱性 ― 『七破風の屋敷』におけるクリフォードを中心に ― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Fair Man and His Subversiveness in Nathaniel Hawthorne's: The House of the Seven Gables | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 〈フェア・マン〉 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ナサニエル・ホーソーン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ホモエロティシズム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | “Fair Man” | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Nathaniel Hawthorne | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Homoeroticism | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
内堀, 奈保子
× 内堀, 奈保子× UCHIBORI, Naoko |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 66117 | |||||
姓名 | ウチボリ, ナオコ | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This essay examines The House of the Seven Gables (1851), which contains contrasting characterizations of “fair” and “dark” men. A “fair man,” whose beauty exposes him as an object of various gazes, is crucial to a feminist reading because it reveals some instability in a patriarchal society. The “fair man” can be described as an homme fatale, which is associated not with a fair lady who reinforces the Symbolic order but with a femme fatale, who prompts a man to have a close subversive relationship with her and to undermine patriarchal law. The examination of the “fair man” exposes the un-normative gender category at the root of American, white, middle-class male anxiety. Using a psychoanalytical approach, this paper explores how a “fair man,” Clifford, is represented in conjunction with his cousin, Jaffrey Pyncheon. While many researchers have expounded upon the “dark man” as a sinister and satanic male character, or examined the “fair lady” and “dark lady” as depicted in literary works, there are almost no studies focusing on the “fair man.” This article will unveil this remarkable bias within literary analysis a\ nd scrutinize the untouched category of the “fair man.” |
|||||
書誌情報 |
F-GENSジャーナル 巻 7, p. 268-272, 発行日 2007-03 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11937020 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
515982 bytes | ||||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 367 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学21世紀COEプログラムジェンダー研究のフロンティア | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
03 |