ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. Journal of the Ochanomizu University English Society
  3. 5

会話における質問の働きと日本人英語学習者の相互行為能力

http://hdl.handle.net/10083/57117
http://hdl.handle.net/10083/57117
04bd9c09-a8ec-49b8-90f7-11ec7a0bc5c0
名前 / ファイル ライセンス アクション
05_50-63.pdf 05_50-63.pdf (925.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-16
タイトル
タイトル 会話における質問の働きと日本人英語学習者の相互行為能力
言語 ja
タイトル
タイトル Initiating and Developing Conversation with Questions: An Analysis of Interactional Competence of Japanese Learners of English
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 interactional competence
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese learners of English
キーワード
主題Scheme Other
主題 conversation analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 question
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 早野, 薫

× 早野, 薫

WEKO 66208

ja 早野, 薫

en HAYANO, Kaoru

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 While interactional competence in a native language is acquired effortlessly, developing interactional competence in a foreign language may require explicit teaching and learning. Indeed, many Japanese learners of English find it challenging to participate in and contribute to spontaneous conversation. This paper is aimed at exploring the possibility of applying conversation analytic insights into the development of interactional competence of Japanese learners of English. The focus is on the use of questions as a resource to initiate and develop talk in interaction, i.e., topic proffers, news receipts or newsmarks and topic pursuits. The paper first documents how questions are formulated and employed to achieve these actions in conversation between native speakers of English. It then illustrates how Japanese learners of English manage the same interactional tasks by analyzing conversational data. It is reported that while Japanese learners of English in the corpus are able to proffer topics with questions, they appear to experience more difficulty in receipting an interlocutor's answers and developing the exchange on the topic while building cohesion across turns. The findings are discussed to explore possible benefits of explicit instructions of interactional strategies based on conversation analytic studies on naturally-occurring conversation.
書誌情報 en : Journal of the Ochanomizu University English Society

巻 5, p. 50-63, 発行日 2015-03
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
925456 bytes
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 お茶の水女子大学英文学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
07
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 22:55:19.205952
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3