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日本のインクルーシブ教育は本物か?
http://hdl.handle.net/10083/61706
http://hdl.handle.net/10083/61706bd0d0da1-bab4-474a-a68f-a09e547f745c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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5_1_p1-6.pdf (515.7 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-08-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本のインクルーシブ教育は本物か? | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Is Japanese Inclusive Education Really“ Inclusive”? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Inclusive education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Special education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Convention on the Rights of Persons with Disabilities | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | United Nations | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | インクルーシブ教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 特別支援教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 障害者の権利条約 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 国際連合 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
榊原, 洋一
× 榊原, 洋一× SAKAKIHARA, Yoichi |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this article is to critically review the inclusive education in Japan by comparing its\ peculiarities with other countries. Although the original meaning of inclusion is to let children with disabilities\ learn and study in the same classrooms as typically developing children, studying in special education schools\ has been also regarded as inclusive in Japan. The Ministry of Education and Science endorsed the idea to\ include special education schools as parts of inclusive education by stressing the needs for individualized\ supports. It is not clear why separating children with disabilities from typically developing children is\ necessary for individualized teaching, since individualized teaching is shown to be possible in normal classes in\ Italy and other countries. Under that national policy, the number of children enrolled in special education\ school has been steadily increasing in Japan. This is apparently against the policy of Convention on the Rights\ of Persons with Disabilities by the United Nations. Reasons for this disparity are not clear. It is hoped this\ review would stimulate discussions among teachers, parents and educational professionals to re-think over the\ inclusive education in Japan. |
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書誌情報 |
お茶の水女子大学子ども学研究紀要 巻 5, p. 1-6, 発行日 2017-06-30 |
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書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12633076 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 515739 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 376 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学子ども研究会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学名誉教授 |