ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. お茶の水女子大学子ども学研究紀要
  3. 2

小学校社会科における「知識・理解」の実態と課題 : 「教育課程実施状況調査」による経年変化の検討

http://hdl.handle.net/10083/55726
http://hdl.handle.net/10083/55726
11008188-ec5c-4737-bfd4-0095921cf8f7
名前 / ファイル ライセンス アクション
p.3-12.pdf p.3-12.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-08-08
タイトル
タイトル 小学校社会科における「知識・理解」の実態と課題 : 「教育課程実施状況調査」による経年変化の検討
タイトル
タイトル Knowledge and Understanding of Social Studies in Elementary Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 全国学力調査
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会科
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 教科書
キーワード
主題Scheme Other
主題 知識・理解
キーワード
主題Scheme Other
主題 national learning assessment
キーワード
主題Scheme Other
主題 social studies
キーワード
主題Scheme Other
主題 elementary education
キーワード
主題Scheme Other
主題 textbook
キーワード
主題Scheme Other
主題 knowledge and understanding
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 浜野, 隆

× 浜野, 隆

WEKO 67027

浜野, 隆

Search repository
HAMANO, Takashi

× HAMANO, Takashi

WEKO 67028

en HAMANO, Takashi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A national assessment of academic ability was implemented in Japan in 2007, and governmental assessments of learning are steadily filtering into the educational community. Thus far, Japanese language and mathematics are the central subjects targeted in the national assessment of academic ability. At the local level, 19 out of 47 prefectural boards of education conducted learning assessments of social studies at elementary schools in the 2012 academic year. However, introducing social studies into the national assessment is currently under review.\
This paper examined the outcome of the previous survey (the "Nationwide Comprehensive Survey of Academic Ability") with a focus on pupils' knowledge and understanding of social phenomena.\
The National Institute of Educational Policy Research implemented the "Nationwide Comprehensive Survey of Academic Ability" in the academic years 1994 and 2001, under the same government guidelines for education. Pupils' knowledge and understanding of social phenomena significantly declined in 2001 compared with 1994. In this paper, we compared the social studies textbooks that were used in the academic years 1994 and 2001. The decline in pupil achievement from 1994 to 2001 is considered to be related to changes in the descriptions of social phenomena in the textbooks.
書誌情報 お茶の水女子大学子ども学研究紀要

巻 2, p. 3-12, 発行日 2014-06-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21879710
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12633076
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1231845 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 376
出版者
出版者 お茶の水女子大学子ども学研究会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 22:46:00.822560
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3