WEKO3
アイテム
長期留学中の大学院女子留学生の語り : 断絶の感覚をうみだすもの
http://hdl.handle.net/10083/51588
http://hdl.handle.net/10083/51588becb0c19-cd4c-4cfe-924b-1926ea32e88b
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2012-04-12 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 長期留学中の大学院女子留学生の語り : 断絶の感覚をうみだすもの | |||||
| 言語 | ja | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | The Experiences of a Female Doctoral Student Abroad : Feeling the Gap | |||||
| 言語 | en | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 発達課題 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | TAE | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 浮き草的自己把握 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 持続可能性教育 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 留学生教育 | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| アクセス権 | ||||||
| アクセス権 | open access | |||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
| 著者 |
鈴木, 寿子
× 鈴木, 寿子× 張, 瑜珊 |
|||||
| 著者(ヨミ) | ||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||
| 識別子 | 71498 | |||||
| 姓名 | すずき, としこ | |||||
| 著者(ヨミ) | ||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||
| 識別子 | 71499 | |||||
| 姓名 | ちょう, ゆさん | |||||
| 抄録 | ||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||
| 内容記述 | The purpose of this paper is to investigate how Chang, a foreign student in a long-term (nine-year) doctoral program in Japan, acknowledges her “felt sense” as guided by Suzuki using the TAE (Thinking at the Edge) procedure. It finds that for Chang a clear gap exists between her ideal self as an active member of society in her birthplace, Taiwan, and that of her (constrained, under-appreciated) real self in Japan. A second gap exists owing to a perceived unbalance between Chang’s efforts and how they are evaluated. This qualitative analysis clarifies Chang’s seemingly rootless identity and points to the possibility of establishing graduate education as a program for Sustainability Education which focuses on how to build a coherent identity so that graduate international students are able to think about the worldwide movement and a way of life at the same time. | |||||
| 言語 | en | |||||
| 書誌情報 |
ジェンダー研究 : お茶の水女子大学ジェンダー研究センター年報 巻 14, p. 53-69, 発行日 2011-03-25 |
|||||
| ISSN | ||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
| 収録物識別子 | 13450638 | |||||
| 書誌レコードID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AA11391754 | |||||
| フォーマット | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||
| 形態 | ||||||
| 1037202 bytes | ||||||
| 出版タイプ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 値 | publisher | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 367 | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | お茶の水女子大学ジェンダー研究センター | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 紀要論文 | |||||
| 資源タイプ・ローカル | ||||||
| 紀要論文 | ||||||
| 資源タイプ・NII | ||||||
| Departmental Bulletin Paper | ||||||
| 資源タイプ・DCMI | ||||||
| text | ||||||
| 資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
| 03 | ||||||
| 所属 | ||||||
| お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科研究院研究員 | ||||||
| 所属 | ||||||
| お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科国際日本学専攻博士後期課程 | ||||||