ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 言語文化と日本語教育
  3. 50

日本語非専攻学習者のビリーフ調査 : 台湾の大学生を対象に

http://hdl.handle.net/10083/60573
http://hdl.handle.net/10083/60573
2e94a2bb-1349-43e5-8476-a438d1a9f177
名前 / ファイル ライセンス アクション
50_p.102-112.pdf 50_p.102-112.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-12-01
タイトル
タイトル 日本語非専攻学習者のビリーフ調査 : 台湾の大学生を対象に
タイトル
タイトル The Beliefs of Non-Japanese Major Learners : Through a Survey Conducted on University Students in Taiwan
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本語非専攻学習者
キーワード
主題Scheme Other
主題 ビリーフ
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習歴
キーワード
主題Scheme Other
主題 台湾の大学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 non-Japanese major learners
キーワード
主題Scheme Other
主題 beliefs
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning experience
キーワード
主題Scheme Other
主題 Taiwanese university students
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 陳, 明涓

× 陳, 明涓

WEKO 74302

陳, 明涓

Search repository
ちん, めいけん

× ちん, めいけん

WEKO 74303

en ちん, めいけん

Search repository
CHEN, Ming-jan

× CHEN, Ming-jan

WEKO 74304

en CHEN, Ming-jan

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本調査は、台湾の日本語非専攻学習者を対象とし、Horwitz(1987)の質問紙手法を参考に、広範囲に渡るデータを通\
して学習者のビリーフを探ったものである。分析の結果、日本語非専攻学習者のビリーフには(1)外国語学習には努力\
しても変えられない限界があると考える;(2)外国語学習は他の理論性科目と異なり、外国語学習ならではの方法があ\
る;(3)外国語学習の通説に囚われることなく、楽観的だ;(4)日本語を学習する場合、反復練習と音声によるインプッ\
トが重要だと信じている;(5)コミュニケーション志向が高い;(6)定期的なテストや教科書が必要だと考え、伝統的な\
学習方法を好む;(7)学習歴1 年以上の学習者のほうが正確さに関心を持つ、七つの傾向があることを明らかにした。ま\
た、学習歴によるビリーフの違いも観察され、ビリーフの可変性を窺うことができる。広範囲に渡るデータから得られた\
本調査の結果は客観性があり、台湾の日本語非専攻学習者への教授方法や内容の調整、ないし研究の一つの礎になるので\
はと考えられる。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research intends to understand the learning beliefs of non-Japanese major Japanese learners who study\
in Taiwan’s universities. Based on the structure of the BALLI questionnaire designed by Horwitz in 1987 with\
Taiwanese students, the questionnaire of this research concludes seven features of non-Japanese major\
learners' beliefs. First, they think some limitations on learning language cannot be changed, even though they\
study hard. Second, they know learning a foreign language is different from other curriculums, and they know\
they need some unique way to better learn the language. Third, they are optimistic to learning a foreign\
language regardless of preoccupation in other courses. Fourth, they believe that it is efficient to learn Japanese\
by audio and repetitive practice. Fifth, they tend to converse as part of their learning objective. Sixth, they like\
traditional learning methods and think textbooks and periodic tests are necessary. And finally, those who have\
studied Japanese for over one year place more importance on accuracy. This investigation also finds that\
during different learning periods, the learning belief of learners is susceptible to change. The outcome is based\
on the objective investigation using a large variety of data, and could provide guidelines for teachers to\
improve their language courses.
書誌情報 言語文化と日本語教育

巻 50, p. 102-112, 発行日 2015-12-10
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10426480
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1001132 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 810.7
出版者
出版者 お茶の水女子大学日本言語文化学研究会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
大同大學
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 21:40:11.930572
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3