ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学教育機構紀要
  3. 3

学習指導力を養成する課外型インターンシップカリキュラムの開発

http://hdl.handle.net/10083/52908
http://hdl.handle.net/10083/52908
742540d5-4758-45da-8e3d-85634b89da42
名前 / ファイル ライセンス アクション
03 03 p.11-20.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-01-24
タイトル
タイトル 学習指導力を養成する課外型インターンシップカリキュラムの開発
タイトル
タイトル Development of Extracurricular Internship Curriculum to Nurture the Ability to Help Children's Study
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ability to help children's study
キーワード
主題Scheme Other
主題 internship curriculum
キーワード
主題Scheme Other
主題 practice teaching
キーワード
主題Scheme Other
主題 investigative learning
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 後藤 郁子

× 後藤 郁子

WEKO 74808

後藤 郁子

Search repository
GOTO Ikuko

× GOTO Ikuko

WEKO 74809

en GOTO Ikuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A survey conducted by the Tokyo Metropolitan Government in 2008 revealed a problem that beginning elementary school teachers do not have enough abilities to control a group of children and to help their study. The Tokyo Metropolitan Government designed the elementary school teacher-training curriculum in 2010, requiring prospective teachers to acquire the knowledge and ability to implement classroom discipline and to provide appropriate instruction in teaching subjects before graduation. Based on this policy, each university with teacher training programs aims to improve its curriculum and to provide students with more hands-on opportunities including volunteer experience as well as practice teaching. In fact, beginning teachers at schools do have the knowledge of curriculum planning and the spirit and methods for guiding children. In reality, however, they cannot skillfully put it into practice under such curcumstances as to face children as the subjects who guide them. This means that practice teaching and volunteer experience are insufficient to make the undergraduates become proactive as a leader. Therefore, experiences of beeing such subjects during the training period and investigative learning are of vital importance for teachers. In this research, the purpose is to develop an extracurricular internship curriculum for nurturing the ability to help children's study through trial system where the undergraduates can experience individual learning consultations with children.
書誌情報 高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学教育機構紀要

巻 3, p. 11-20, 発行日 2013-04-30
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1299259 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 377
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 お茶の水女子大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
お茶の水女子大学人間文化創成科学研究科人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 21:35:53.474961
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3