ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 16

E. ガーニーの‘Ideal Motion’考

http://hdl.handle.net/10083/55028
http://hdl.handle.net/10083/55028
8c15ac74-b8e9-46cf-a6b6-e29a26aa08f8
名前 / ファイル ライセンス アクション
p.21-28.pdf p.21-28.pdf (273.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-08
タイトル
タイトル E. ガーニーの‘Ideal Motion’考
タイトル
タイトル On Edmund Gurney’s ‘Ideal Motion’
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Edmund Gurney
キーワード
主題Scheme Other
主題 The Power of Sound
キーワード
主題Scheme Other
主題 ‘Ideal Motion’
キーワード
主題Scheme Other
主題 form
キーワード
主題Scheme Other
主題 melodic form
キーワード
主題Scheme Other
主題 エドマンド・ガーニー
キーワード
主題Scheme Other
主題 形式
キーワード
主題Scheme Other
主題 旋律形式
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 上杉, 奈央子

× 上杉, 奈央子

WEKO 78340

上杉, 奈央子

Search repository
UESUGI, Naoko

× UESUGI, Naoko

WEKO 78342

en UESUGI, Naoko

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 78341
姓名 ウエスギ, ナオコ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Edmund Gurney(1847-1888), an English writer in the later nineteenth century, is known today largely for the book he published in 1880, The Power of Sound, in which he discussed various problems related to music and musical experience. For Gurney, the most essential element in music is melody, and he defined ‘melodic form’ as successive processing of tones in time, that is, a perceived forward-going ‘movement’, where form and motion meet. He considered this ‘movement’ is uniquely musical \
phenomenon, and called it ‘Ideal Motion’. This paper examines, through analysis of description in The Power of Sound, the idea of ‘Ideal Motion’ and its position in his concept of musical form, and reveals \
that ‘Ideal Motion’ is not only the essential ‘melodic form’, but also constitutes, from the view point of musical structure, a ‘part’ of a whole musical structure. This observation would provide a logical base to his emphasis on ‘part’ in musical structure, which has been thought-provokingly advocated as ‘music in the moment’ by recent musical aesthetician, Jerrold Levinson.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 16, p. 21-28, 発行日 2014-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
273315 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:51:02.880321
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3