WEKO3
アイテム
3歳未満児の描画を通した保育カンファレンス(Ⅰ) : 「五感を通した経験を吸収した身体運動の軌跡」をめぐって
http://hdl.handle.net/10083/55049
http://hdl.handle.net/10083/5504918654231-ab34-4593-80d8-9c0fb0f92e7a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
p.118-125.pdf (352.2 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-05-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 3歳未満児の描画を通した保育カンファレンス(Ⅰ) : 「五感を通した経験を吸収した身体運動の軌跡」をめぐって | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Conference of Care Nursery Teachers with Drawings by Children under 3-Years-Olds (Ⅰ):about “Tracks of Body Exercise Arised from Children's Experiences using Five Senses” | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Drawings of Children under 3-Years-Olds | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Experience using Five Senses | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Growth of Bodily Nature | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Day Nursery for under 3-Years-Olds | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Conference in Early Childhood Education and Care | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 3歳未満児の描画 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 五感を通した体験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 身体性の育ち | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 3未満児保育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育カンファレンス | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
大須賀, 隆子
× 大須賀, 隆子× OSUGA, Takako |
|||||
作成者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 78370 | |||||
姓名 | オオスガ, タカコ | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper aims to inquire the care and education toward children under 3-years-olds by observing the conference with their drawings. On the whole, children under 3-years-olds draw their experiences \ using their five senses, while their teachers talk about their growth of bodily natures seeing their drawings. The three concrete conclusions are derived from the conference. (1)Scribbled drawings by infants express purely their bodie.s exercises. For the first time in their lives, they use tools \ (paintbrushes and papers) and scribble. At first they only scribble, and gradually they start to see their scribble. This is the start of education and creation. (2) In a 1-year-old child.s drawing, a care nursery teacher can see the sense of self and other. The care nursery teacher and the child would have their complementary relationship through their mutual bodily natures. (3)The bottom line of care and education is formed by the whole relationship of teacher and child in mind and body. The children.s \ drawings lead to this concluision. |
|||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 16, p. 118-125, 発行日 2014-03-31 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 352156 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 |