ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 16

3歳未満児の描画を通した保育カンファレンス(Ⅰ) : 「五感を通した経験を吸収した身体運動の軌跡」をめぐって

http://hdl.handle.net/10083/55049
http://hdl.handle.net/10083/55049
18654231-ab34-4593-80d8-9c0fb0f92e7a
名前 / ファイル ライセンス アクション
p.118-125.pdf p.118-125.pdf (352.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-08
タイトル
タイトル 3歳未満児の描画を通した保育カンファレンス(Ⅰ) : 「五感を通した経験を吸収した身体運動の軌跡」をめぐって
タイトル
タイトル Conference of Care Nursery Teachers with Drawings by Children under 3-Years-Olds (Ⅰ):about “Tracks of Body Exercise Arised from Children's Experiences using Five Senses”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Drawings of Children under 3-Years-Olds
キーワード
主題Scheme Other
主題 Experience using Five Senses
キーワード
主題Scheme Other
主題 Growth of Bodily Nature
キーワード
主題Scheme Other
主題 Day Nursery for under 3-Years-Olds
キーワード
主題Scheme Other
主題 Conference in Early Childhood Education and Care
キーワード
主題Scheme Other
主題 3歳未満児の描画
キーワード
主題Scheme Other
主題 五感を通した体験
キーワード
主題Scheme Other
主題 身体性の育ち
キーワード
主題Scheme Other
主題 3未満児保育
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育カンファレンス
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 大須賀, 隆子

× 大須賀, 隆子

WEKO 78369

大須賀, 隆子

Search repository
OSUGA, Takako

× OSUGA, Takako

WEKO 78371

en OSUGA, Takako

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 78370
姓名 オオスガ, タカコ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims to inquire the care and education toward children under 3-years-olds by observing the conference with their drawings. On the whole, children under 3-years-olds draw their experiences \
using their five senses, while their teachers talk about their growth of bodily natures seeing their drawings. The three concrete conclusions are derived from the conference. (1)Scribbled drawings by infants express purely their bodie.s exercises. For the first time in their lives, they use tools \
(paintbrushes and papers) and scribble. At first they only scribble, and gradually they start to see their scribble. This is the start of education and creation. (2) In a 1-year-old child.s drawing, a care nursery teacher can see the sense of self and other. The care nursery teacher and the child would have their complementary relationship through their mutual bodily natures. (3)The bottom line of care and education is formed by the whole relationship of teacher and child in mind and body. The children.s \
drawings lead to this concluision.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 16, p. 118-125, 発行日 2014-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
352156 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:50:42.688302
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3