ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 16

保育における遊びのなかの学び : 1歳児クラスの園児の探索活動の事例から

http://hdl.handle.net/10083/55067
http://hdl.handle.net/10083/55067
9f18b849-ab69-4f6f-bd2d-7b3020e1ad32
名前 / ファイル ライセンス アクション
p.137-145.pdf p.137-145.pdf (473.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-08
タイトル
タイトル 保育における遊びのなかの学び : 1歳児クラスの園児の探索活動の事例から
タイトル
タイトル Learning from Playing during Early Childhood Care and Education: A Case of a Child's Exploratory Behaviors in a 1year-old Class
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 early childhood care and education
キーワード
主題Scheme Other
主題 playing
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 1 year-old class
キーワード
主題Scheme Other
主題 exploratory behavior
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育
キーワード
主題Scheme Other
主題 遊び
キーワード
主題Scheme Other
主題 学び
キーワード
主題Scheme Other
主題 1歳児クラス
キーワード
主題Scheme Other
主題 探索活動
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 佐藤, 嘉代子

× 佐藤, 嘉代子

WEKO 78375

佐藤, 嘉代子

Search repository
SATO, Kayoko

× SATO, Kayoko

WEKO 78377

en SATO, Kayoko

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 78376
姓名 サトウ, カヨコ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study looks at a child.s cognitive learning process through exploratory behaviors during early childhood care and education. It is based on observations of several play episodes of a child in a 1 year-old class. Through these observations three facts became clear. First, the child.s awareness of the difference in sizes develops by comparing real objects and illustrations. Second, the child's active exploratory behavior includes independent and investigative learning in specific play situations. Third, this type of exploratory behavior exhibited in a safe and comfortable environment during early childhood care and education is necessary for intellectual growth. Moreover, the present study shows that in this relationship the lead role of the child is paramount. As a follow up study, it would be valuable to gather empirical data of exploratory behaviors in cognitive learning from the playing field.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 16, p. 137-145, 発行日 2014-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
473145 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:50:38.797405
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3