ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 15

日本語学習者のコミュニケーション方略使用に母語話者の調整が及ぼす影響

http://hdl.handle.net/10083/52714
http://hdl.handle.net/10083/52714
47c5d7d9-9042-49f0-9a0c-4dd9e2e3205e
名前 / ファイル ライセンス アクション
15 15 方穎琳.pdf (487.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-04-19
タイトル
タイトル 日本語学習者のコミュニケーション方略使用に母語話者の調整が及ぼす影響
タイトル
タイトル The Influence of Adjustments by Japanese Native Speakers for Japanese learner's use of Communication Strategies
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese proficiency level
キーワード
主題Scheme Other
主題 Communication Strategies
キーワード
主題Scheme Other
主題 Adjustments by Japanese Native Speakers
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese learner’s reaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本語習熟度
キーワード
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション方略
キーワード
主題Scheme Other
主題 母語話者の調整
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習者の反応
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 方 穎琳

× 方 穎琳

WEKO 106189

方 穎琳

Search repository
FANG Yinglin

× FANG Yinglin

WEKO 106190

en FANG Yinglin

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper made a quantitative and qualitative analysis of the adjustments performed by Japanese\
native speakers (JNS) under the situation when Japanese learners with different language proficiency\
met with a problem of utterance production, and the reactions of learners to such adjustments. It was\
found that JNS 1) Use a lot of back-channel feedback to prompt the learners’ utterance production. 2)\
Guess the learners’ intent to assist the utterance production. 3) Give the sign of a clear understanding\
when understandings of the utterance produced by learners is prompted. Also the findings show that\
the adjustments performed by JNS differ with learners with different language proficiency, and JNS’s\
consciousness as a language-host to manage the whole conversation seems to be strengthened.\
There are 8 type of the reactions of learners to JNS’s adjustments has been observed. All of the\
learners with different language proficiency showed a strong tendency of using communication\
strategies (CS) for re-adjustment by using Japanese. Learners with low language proficiency were\
observed to borrow a common language with JNS temporarily for adjustment, and learners with high\
language proficiency were observed their consciousness as a language-host to manage the flow of\
whole conversation might have been strengthened.\
From the above results, the adjustments of “ promote conversation type ” made by JNS offer the\
opportunities to the learners to use CS for re-adjustment.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 15, p. 133-142, 発行日 2013-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
487849 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
平成22年度生 比較社会文化学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:56:38.882857
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3