ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 15

粘土遊びにおける表現と身体性についての一考察 : 粘土を身体につける事例の検討から

http://hdl.handle.net/10083/52826
http://hdl.handle.net/10083/52826
89ad4048-99ad-4e45-8b36-80bbb99ee0ba
名前 / ファイル ライセンス アクション
26 26 南陽慶子.pdf (481.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-04-22
タイトル
タイトル 粘土遊びにおける表現と身体性についての一考察 : 粘土を身体につける事例の検討から
タイトル
タイトル A Study on Expression and Body in Playing with Clay: Focusing on the episodes of pasting clay to body
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 expression
キーワード
主題Scheme Other
主題 body
キーワード
主題Scheme Other
主題 play with clay
キーワード
主題Scheme Other
主題 molding activities
キーワード
主題Scheme Other
主題 experience
キーワード
主題Scheme Other
主題 表現
キーワード
主題Scheme Other
主題 身体性
キーワード
主題Scheme Other
主題 粘土遊び
キーワード
主題Scheme Other
主題 造形
キーワード
主題Scheme Other
主題 体験
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 南陽 慶子

× 南陽 慶子

WEKO 106211

南陽 慶子

Search repository
NANYO Yoshiko

× NANYO Yoshiko

WEKO 106212

en NANYO Yoshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study clarifies the reality of interactions between children’s body and material in playing with clay in order to reconsider children’s experience on molding activities expression. Three episodes of children’s activities of pasting clay to their body are picked up from participant observation in nursery school. The analysis from the phenomenological viewpoint shows three aspects. First, by pasting clay to some part of his body, the child feels his body boundary clearly and that part special. Second, the child experiences the wave and change of his body boundary. He does not treat the clay as an object itself but responds to it. In this way, he opens his body to the world. Third, the child experiences the fusion when the change of his body boundary becomes deeper. The previous researches mainly examined children’s molding activities as productive activities, however this study focuses on each child’s inner experience and considers the child as a subject of expression. Each episode suggests that children’s expression in playing with clay can not be explained only as a productive activity or an ability for producing, and also finds out that this kind of experience helps children’s self-formation.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 15, p. 241-249, 発行日 2013-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
481488 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
平成24年度生 人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:56:13.895678
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3