WEKO3
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共生日本語教育実習における対話の縦断的分析 : 共生を目指すアプローチの変遷
http://hdl.handle.net/10083/52867
http://hdl.handle.net/10083/528673b472f61-84a0-42ca-ad8c-51011dc0f575
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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37 トンプソン(平野)美恵子・鈴木寿子.pdf (616.6 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2013-04-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 共生日本語教育実習における対話の縦断的分析 : 共生を目指すアプローチの変遷 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Longitudinal Analysis of Dialogues in a Teacher Training Program Oriented to Multicultural Symbiosis: Shifting the Approach for Realizing Symbiosis | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Multicultural symbiosis | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Teacher education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Collaboration | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese native /non-native | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Globalized society | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多文化共生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教師教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 協働 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本語母語話者・非母語話者 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グローバル化社会 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
トンプソン (平野), 美恵子
× トンプソン (平野), 美恵子× 鈴木, 寿子× THOMPSON (Hirano), Mieko× SUZUKI, Toshiko |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study examines how the content of the dialogues during a teacher training program oriented to multicultural symbiosis, held at Ochanomizu University from 2000 to 2011, changed. The topics in the syllabi listed in the annual reports were qualitatively analyzed. The results show that the topics in the earlier period (2000 to 2006) highlighted the relationships between native and non-native Japanese speakers (hereafter NS and NNS) living in Japanese society. It is supposed that the topics impelled NNS to play a role in problem posing as minorities, whereas they encouraged NS to reflect on presumptions they had not been aware of as majorities. In the latter period (2008 to 2011), however, the topics focused more on issues regarding globalization and each individual as a member in a globalized society. It is speculated that the topics encouraged the participants to correlate those issues with themselves, thinking together so that everyone could pursue his or her own way of living sustainably. In short, the program in the earlier period regarded multicultural symbiosis between NS and NNS as its ‘goal’. In contrast, in the latter period, it regarded multicultural symbiosis as an inevitable ‘process’ to overcome issues in a globalized society. | |||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 15, p. 349-357, 発行日 2013-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 616552 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 平成19年度生 比較社会文化学専攻 |