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アイテム
来日間もない外国人生徒の在籍学級国語科授業参加の試み : 「教科・母語・日本語相互育成学習モデル」による実践から
http://hdl.handle.net/10083/51649
http://hdl.handle.net/10083/5164970402975-d510-4248-8f23-d98f77d4e205
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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17_157-165.pdf (1.3 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2012-04-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 来日間もない外国人生徒の在籍学級国語科授業参加の試み : 「教科・母語・日本語相互育成学習モデル」による実践から | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The attempt for the student from other countries as a language minority to study at class : Results of a class based on the "inter development and learning model of academic learning, the first language and the second language" | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語少数派の子ども | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 入り込み支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 国語 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教科学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the student who come from other countries as a language minority | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the support for student as a language minority to study at class | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | national language | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the study of text | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
劉, 雲霞
× 劉, 雲霞× LIU, Yunxia |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In recent years, the children who come from other countries as a language minority can not catch up the study of the class, even if they can speak Japanese (Okazaki 2004). For this problem, many programs are trying to help these children. This study would analysis the method that the student studies at the class with the native speaker supporter. The conclusion is that the student use cognitive strategies, social strategies, affective strategies, and make the most of the experience and the knowledge accumulated so far to study at class. In a word, possibility is shown that the method is based on the “inter development and learning model of academic learning, the first language and the second language” (Okazaki 1997) can help children to catch up the study at class. | |||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 14, p. 157-165, 発行日 2012-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 1274840 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 比較社会文化学専攻 |