ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 14

来日間もない外国人生徒の在籍学級国語科授業参加の試み : 「教科・母語・日本語相互育成学習モデル」による実践から

http://hdl.handle.net/10083/51649
http://hdl.handle.net/10083/51649
70402975-d510-4248-8f23-d98f77d4e205
名前 / ファイル ライセンス アクション
17_157-165.pdf 17_157-165.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-04-23
タイトル
タイトル 来日間もない外国人生徒の在籍学級国語科授業参加の試み : 「教科・母語・日本語相互育成学習モデル」による実践から
タイトル
タイトル The attempt for the student from other countries as a language minority to study at class : Results of a class based on the "inter development and learning model of academic learning, the first language and the second language"
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語少数派の子ども
キーワード
主題Scheme Other
主題 入り込み支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 国語
キーワード
主題Scheme Other
主題 教科学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 the student who come from other countries as a language minority
キーワード
主題Scheme Other
主題 the support for student as a language minority to study at class
キーワード
主題Scheme Other
主題 national language
キーワード
主題Scheme Other
主題 the study of text
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 劉, 雲霞

× 劉, 雲霞

WEKO 78282

劉, 雲霞

Search repository
LIU, Yunxia

× LIU, Yunxia

WEKO 78283

en LIU, Yunxia

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, the children who come from other countries as a language minority can not catch up the study of the class, even if they can speak Japanese (Okazaki 2004). For this problem, many programs are trying to help these children. This study would analysis the method that the student studies at the class with the native speaker supporter. The conclusion is that the student use cognitive strategies, social strategies, affective strategies, and make the most of the experience and the knowledge accumulated so far to study at class. In a word, possibility is shown that the method is based on the “inter development and learning model of academic learning, the first language and the second language” (Okazaki 1997) can help children to catch up the study at class.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 14, p. 157-165, 発行日 2012-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1274840 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
比較社会文化学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:51:35.281479
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3