ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 14

ケニアの初等教育における学力の学校間格差 : SACMEQのデータ分析から

http://hdl.handle.net/10083/51658
http://hdl.handle.net/10083/51658
1ba0c689-1384-47c4-9330-b831fbf276b1
名前 / ファイル ライセンス アクション
26_245-253.pdf 26_245-253.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-04-24
タイトル
タイトル ケニアの初等教育における学力の学校間格差 : SACMEQのデータ分析から
タイトル
タイトル Disparities in Pupil Achievement among Schools in Kenya : Analysis of SACMEQ II Data
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ケニア
キーワード
主題Scheme Other
主題 初等教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 学力
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校間格差
キーワード
主題Scheme Other
主題 SACMEQ
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kenya
キーワード
主題Scheme Other
主題 Primary education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Pupil achievement
キーワード
主題Scheme Other
主題 Disparities among schools
キーワード
主題Scheme Other
主題 SACMEQ
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 子浦, 恵

× 子浦, 恵

WEKO 78300

子浦, 恵

Search repository
SHIO, Megumi

× SHIO, Megumi

WEKO 78301

en SHIO, Megumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The paper examines the factors that affect disparities in pupil achievement among primary schools in Kenya through an analysis of data from the Southern and Eastern Africa Consortium for Monitoring Educational Quality (SACMEQ) II. Multiple regression analysis is used to explore the diverse factors that influence school average scores in reading and mathematics. The major findings of the paper are as follows. 1. In public schools, the pupils’ average socioeconomic status is an important factor in predicting school average scores. In addition, the pupil-teacher ratio (PTR), pupils’ behavioral problems, the average amount of homework corrected, and the average teacher scores (only reading) also affect school average scores. 2. In schools with low socioeconomic status, the pupils’ average socioeconomic status has a relatively smaller impact on school average scores when compare with school factors such as PTR and pupils’ behavioral problems. 3. In schools with middle or high socioeconomic status, although school factors are not statistically significant, the pupils’ average socioeconomic status is the strongest predi\
ctor of school average scores.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 14, p. 245-253, 発行日 2012-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1215360 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:51:23.756487
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3