ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 12

作文過程での内省を促す支援の効果 : 日本人小学生児童を対象にした単一事例実験

http://hdl.handle.net/10083/49020
http://hdl.handle.net/10083/49020
5449c9bc-bd48-4fa1-863b-a023441fe5ac
名前 / ファイル ライセンス アクション
14_131-140.pdf 14_131-140.pdf (634.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-04-26
タイトル
タイトル 作文過程での内省を促す支援の効果 : 日本人小学生児童を対象にした単一事例実験
タイトル
タイトル Effects of Support to Encourage Reflective Thinking in the Process of Writing : a Single Case Experiment Conducted on an Japanese Elementary School Student
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 内省
キーワード
主題Scheme Other
主題 ベースライン期
キーワード
主題Scheme Other
主題 処遇期
キーワード
主題Scheme Other
主題 作文の質
キーワード
主題Scheme Other
主題 時系列分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 reflection
キーワード
主題Scheme Other
主題 baseline term
キーワード
主題Scheme Other
主題 treatment term
キーワード
主題Scheme Other
主題 quality of writing
キーワード
主題Scheme Other
主題 time series analysis
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 高橋, 薫

× 高橋, 薫

WEKO 78101

高橋, 薫

Search repository
TAKAHASHI, Kaoru

× TAKAHASHI, Kaoru

WEKO 78102

en TAKAHASHI, Kaoru

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research verified the effects of support to encourage reflective thinking in the writing process through a single case experiment. Four factual expository texts and four opinion essays written by the test subject, who is a Japanese fifth grader with weak writing skills, and were each sampled from the baseline term and from the treatment term for the purpose of qualitative comparison. A time series analysis has observed that writing quality is higher in the treatment term than in the baseline term through holistic evaluation, and that the writing in the treatment term reflects significant improvements in the development of ideas and in introduction through analytic evaluation. Moreover, an analysis of descriptions in the two forms of writing has discovered more sophisticated argumentation in opinion essays and enhanced adherence to the requirements of the assignment in the factual expository texts written in the treatment term. These findings confirm that support to encourage reflective thinking in the writing process helps improve writing quality.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 12, p. 131-140, 発行日 2010-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
634449 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
国際日本学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:54:37.517304
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3