WEKO3
アイテム
母語使用を受け入れる指導ストラテジーの分析 : 「教科・母語・日本語相互育成学習」に基づく実践から
http://hdl.handle.net/10083/34650
http://hdl.handle.net/10083/346500f316c74-3d36-4eae-8d77-3c4dc72c6fee
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
12_109-119.pdf (1.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-07-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 母語使用を受け入れる指導ストラテジーの分析 : 「教科・母語・日本語相互育成学習」に基づく実践から | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | How does a Japanese teacher accepts language minority students'use of their L1 ? : A case study of a class based on the “inter-development and learning model of academiclearning, the first language and the second language” | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語少数派生徒 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 「教科・母語・日本語相互育成学習」 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 指導ストラテジー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 母語使用 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | language minority students | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | preparatory tutorials | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | “inter - development and learning modelof academic learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the first language and the second language” | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | instructional strategy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | use of L1 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
清田, 淳子
× 清田, 淳子× KIYOTA, Junko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to investigate how a Japanese teacher working with language minority students accepts their use of L1 in preparatory tutorials. The analysis found that the Japanese teacher, who did not understand students’ L1, positively and affirmatively accepted that,(1) the students and the L1 speaking tutor talked freely in L1,(2) the L1 speaking tutor intervened while the Japanese teacher was explaining,(3) the L1 speaking tutor interpreted students’ remarks to the Japanese teacher,(4) the students got some hints from the communications of L1,(5) the L1 speaking tutors took the initiatives and taught the students in L1, when it is necessary. | |||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 11, p. 109-119, 発行日 2009-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 1310510 bytes | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 国際日本学専攻 |