ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 11

発話の「分かりやすさ」を判断する要因 : 一般日本人と母語話者日本語教師の比較を通して

http://hdl.handle.net/10083/34655
http://hdl.handle.net/10083/34655
c8fdda5e-ad2f-4e1b-b719-8048502cd459
名前 / ファイル ライセンス アクション
17_165-174.pdf 17_165-174.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-07-22
タイトル
タイトル 発話の「分かりやすさ」を判断する要因 : 一般日本人と母語話者日本語教師の比較を通して
タイトル
タイトル Factors that determine explicitness of speech : A comparison of Japanese general public and native Japanese language teachers
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 分かりやすさ
キーワード
主題Scheme Other
主題 一般日本人
キーワード
主題Scheme Other
主題 母語話者日本語教師
キーワード
主題Scheme Other
主題 評価の視点
キーワード
主題Scheme Other
主題 因子分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 explicitness
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese general public
キーワード
主題Scheme Other
主題 native Japanese language teachers
キーワード
主題Scheme Other
主題 viewpoints of evaluation
キーワード
主題Scheme Other
主題 factor analysis
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 野原, ゆかり

× 野原, ゆかり

WEKO 77996

野原, ゆかり

Search repository
NOHARA, Yukari

× NOHARA, Yukari

WEKO 77997

en NOHARA, Yukari

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigated factors that determined the “ explicitness ” of speech by Japanese language students by comparing how speeches were perceived by the Japanese general public and native Japanese language teachers. Four Japanese language students presented their speech ability through the story-telling format, and a listening experiment was conducted by providing a questionnaire to 50 Japanese general public and 50 native Japanese language teachers. From factor analysis of the obtained evaluations, factors such as “ contents ” and “ voice ” were extracted from the Japanese general public, and factors such as “ continuity of the meaning of contents ” “ sufficient use of the language ” , and “phonological fluency” were extracted from the Japanese language teachers. The results suggest that the Japanese language teachers are more concerned about the details in determining the “explicitness”of speech compared to the Japanese general public. We also found that “ Contents ” and “ continuity of the meaning of contents” had a significant impact on the “explicitness” of Japanese general public and Japanese language t\
eachers, respectively, and the other factors such as, voice and suitable use of language affect the explicitness through “contents” and “continuity of the meaning of contents” .
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 11, p. 165-174, 発行日 2009-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1333179 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
国際日本学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:56:03.065189
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3