ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 11

児童・思春期の学校不適応とパーソナリティ特性との関連 : 双生児法による行動遺伝学的検討

http://hdl.handle.net/10083/34668
http://hdl.handle.net/10083/34668
4978c2b4-2586-406b-be2a-3e1e5f88aefb
名前 / ファイル ライセンス アクション
30_299-307.pdf 30_299-307.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-07-22
タイトル
タイトル 児童・思春期の学校不適応とパーソナリティ特性との関連 : 双生児法による行動遺伝学的検討
タイトル
タイトル The Relationship between Personality and School Maladjustment in Children and Adolescents : A Behavior Genetic Investigation Using the Twin Method
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校不適応
キーワード
主題Scheme Other
主題 パーソナリティ特性
キーワード
主題Scheme Other
主題 行動遺伝学
キーワード
主題Scheme Other
主題 双生児法
キーワード
主題Scheme Other
主題 school maladjustment
キーワード
主題Scheme Other
主題 personality
キーワード
主題Scheme Other
主題 behavior genetics
キーワード
主題Scheme Other
主題 twin method
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 田中, 麻未

× 田中, 麻未

WEKO 78026

田中, 麻未

Search repository
TANAKA, Mami

× TANAKA, Mami

WEKO 78027

en TANAKA, Mami

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the present study was to examine the genetic and environmental influences underlying the relationship between dimensions of personality and school maladjustments among children and adolescents. In this study, participants were Japanese twins in grade 4 to 9, a total of 259 twin pairs. Results of bivariate genetic analyses found that patterns of school maladjustment varied by the dimension of personality. : (1) The relationship between Reward Dependence and signs of nonsocial behavior (e.g., withdrawal, avoid social situations) in school could be contributed to additive genetic and non-shared environmental influences. (2) The relationship between Novelty Seeking and signs of antisocial behavior in school could be contributed to additive genetic and non-shared environmental influences. (3) The relationship between Self-Directedness and signs of somatic problems in school could be contributed to additive genetic and non-shared environmental influences.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 11, p. 299-307, 発行日 2009-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1388827 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:55:46.326594
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3