ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 11

共振的かかわりにみる保育者の身体的応答性 : 「揺らぎ」と「揺るぎなさ」の存在

http://hdl.handle.net/10083/34673
http://hdl.handle.net/10083/34673
37196e39-544d-4919-b45a-633ca3644ec2
名前 / ファイル ライセンス アクション
35_349-357.pdf 35_349-357.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-07-22
タイトル
タイトル 共振的かかわりにみる保育者の身体的応答性 : 「揺らぎ」と「揺るぎなさ」の存在
タイトル
タイトル The Teacher's Embodied Response from the Viewpoint of “Co-Vibrating” Relationships in a Kindergarten : The appearance of “fluctuation” and “non -fluctuation”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育者の応答性
キーワード
主題Scheme Other
主題 共振的かかわり
キーワード
主題Scheme Other
主題 揺らぎ
キーワード
主題Scheme Other
主題 揺るぎなさ
キーワード
主題Scheme Other
主題 身体
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher's response
キーワード
主題Scheme Other
主題 co-vibrating relationships
キーワード
主題Scheme Other
主題 fluctuation
キーワード
主題Scheme Other
主題 non-fluctuation
キーワード
主題Scheme Other
主題 body
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 井上, 知香

× 井上, 知香

WEKO 78036

井上, 知香

Search repository
INOUE, Chika

× INOUE, Chika

WEKO 78037

en INOUE, Chika

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to clarify the phenomenon of “ co-vibration ” which was taken place during the child and teacher's embodied sympathetic vibrating interaction at a kindergarten. The study clarified the fact that a kind of “co-vibration” was different from the “instructive” relationship.The study shows three aspects. First, the child and the teacher can act naturally towards each other, not only using clear spoken language but also using their subject-body. The teacher's actions are not planned in advance. Instead, her embodied actions are due to a variety of circumstances and the child's actions. I named these actions to be “fluctuation” of the teacher. Second, the teacher is not only just moving with the child, but also honoring the actions initiated by the child. Namely, the teacher jointly acts on the child herself according to her belief. I named these teacher's responses as “non-fluctuation” . Finally, the teacher's reflections on the child and events of the day serve as the teacher's trust or “non-fluctuation,” so that the teacher can act on the child with flexible and responsible actions\
in situations of uncertainty or uniqueness (Schön, 1983). Here the study established the dual relationship between “fluctuation” and “non -fluctuation” .
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 11, p. 349-357, 発行日 2009-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1373362 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:55:40.172467
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3