WEKO3
アイテム
協働的な説明構築 : 発音ピアモニタリング活動を協働学習たらしめるもの
http://hdl.handle.net/10083/35723
http://hdl.handle.net/10083/35723de42aeba-4705-400b-a62a-01a320b870d5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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06_055-065.pdf (990.0 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2010-02-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 協働的な説明構築 : 発音ピアモニタリング活動を協働学習たらしめるもの | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Collaborative Explanation Constructing in Pronunciation Peer Monitoring Activity : What Supports Collaborative Learning? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 協働学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 発音 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 協働的説明構築 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ピアモニタリング活動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 談話パターン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | collaborative learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pronunciation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | collaborative explanation constructing | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | peer monitoring activity | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | discourse patterns | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
房, 賢嬉
× 房, 賢嬉× BANG, Hyeonhee |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In recent years, group study where students collaborate in Japanese language education and advance each other study has been positively received. In order to successfully perform collaborative learning, a teacher needs to offer suitable support to the group. It is necessary to analyze what the group's intention is otherwise group study does not work. In this research, two different groups were analyzed on the basis their pronunciation activities from two point of view, firstly content of utterance and secondly discourse patterns. The result of this analysis is as follows. From the group (following group B) whose activity did not work to the group (following group A) which activity succeeded the main difference was the strategy used. Group A used various kinds and number of strategies than group B. In particular, the numbers of question strategies important for interaction used in group A exceeded about 14 times from group B. Moreover, in group A, it was observed that when a question occurred, group members responded positively giving explanations, and offering information, deepening discussion, and Collaborative\ explanation constructing new knowledge. |
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書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 10, p. 55-65, 発行日 2008-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 990011 bytes | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 国際日本学専攻 |