ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 10

ポスト・メリトクラシーにおける高校進路指導 : 若年労働市場の狭隘化と学校組織の変容

http://hdl.handle.net/10083/35737
http://hdl.handle.net/10083/35737
f62490b0-00aa-4bd7-b7a9-b8de04b548a8
名前 / ファイル ライセンス アクション
20_187-196.pdf 20_187-196.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-02-25
タイトル
タイトル ポスト・メリトクラシーにおける高校進路指導 : 若年労働市場の狭隘化と学校組織の変容
タイトル
タイトル High School Career Guidance in Post-Meritocracy : Changing Youth Labor Market and Change of School Organizations
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 専門高校
キーワード
主題Scheme Other
主題 進路指導
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校組織
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校から職業へのトランジション
キーワード
主題Scheme Other
主題 進路選択
キーワード
主題Scheme Other
主題 high school
キーワード
主題Scheme Other
主題 career guidance
キーワード
主題Scheme Other
主題 transition from school to work
キーワード
主題Scheme Other
主題 school organization
キーワード
主題Scheme Other
主題 career decision making
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 風間, 愛理

× 風間, 愛理

WEKO 77892

風間, 愛理

Search repository
KAZAMA, Airi

× KAZAMA, Airi

WEKO 77894

en KAZAMA, Airi

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 77893
姓名 かざま, あいり
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this paper is to analyze the adapting strategies of school organizations to the change of macrosocial environment. In 1990's, the high school system has lost its function to give all students immediate transition to work after graduation. Many previous studies discuss this issue as 'kousotsu-mugyosha'. They analyzed the change of the function of school as a meritocratic system and the result of that, the change of the output. But they lack the perspective to see school organizations and its function after the change. The change of macro-social environment has not affected in the same way to every school. Schools are not only affected by the change of the social environment, but also adapting to the change and change themselves to fit the environment. Some schools still have the function to let the almost every student into immediate transition, and some couldn't maintain that function. Following this differences, there are differences of the adapting strategies of school as organizations. This study answers the question from the case studies of two commercial high schools in the metropolitan area.\
First, I draw the present figure of each school, and then, I analyze the differences in the strategies of two schools.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 10, p. 187-196, 発行日 2008-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1080725 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:56:59.549534
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3