WEKO3
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広告文の伝達様式 : 日本と韓国の広告文の比較から
http://hdl.handle.net/10083/2468
http://hdl.handle.net/10083/2468541f6d03-06a6-417c-b642-cdad347241ec
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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| 公開日 | 2008-04-30 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 広告文の伝達様式 : 日本と韓国の広告文の比較から | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | A Communication Style of Advertising Phrases : A Comparison of Advertising Phrases in Women's Magazines of Japan and Korea | |||||
| 言語 | en | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 背景情報 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 商品情報 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 関係 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 注目 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 積極的(直接的) | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 消極的(間接的) | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | background information | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | article information | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | relation | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | attention | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | positive | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | negative | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| 著者 |
具, 軟和
× 具, 軟和× KOO, Yeon Hwa |
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| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | Advertising phrases of women's magazines adopt various methods to achieve an effective communication with readers. Japanese advertising phrases show a tendency of providing readers firstly with background reasons of why they need a product and secondly with what kind of effects they can get if they buy it, trying to avoid to look too pushy. Korean advertising phrases show a tendency of making readers pay attentions on a product by providing product features directly. We can say in communication with readers, Japanese advertising phrases are receiver-oriented, while Korean advertising phrases are sender-oriented. In other words, Japanese advertising phrases are relationship-oriented, while Korean advertising phrases are product-oriented. | |||||
| 書誌情報 |
人間文化論叢 巻 9, p. 189-197, 発行日 2006 |
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| ISSN | ||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
| 収録物識別子 | 13448013 | |||||
| 書誌レコードID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AA11356899 | |||||
| フォーマット | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||
| 形態 | ||||||
| 1199330 bytes | ||||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 051 | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化研究科 | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 紀要論文 | |||||
| 資源タイプ・ローカル | ||||||
| 紀要論文 | ||||||
| 資源タイプ・NII | ||||||
| Departmental Bulletin Paper | ||||||
| 資源タイプ・DCMI | ||||||
| text | ||||||
| 資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
| 03 | ||||||
| 所属 | ||||||
| 国際日本学専攻 | ||||||