ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化論叢
  3. 9

二言語の観点から言語少数派年少者の言語能力を把握することにはどんな意義があるか : 中国人年少者2名のTOAMの結果から

http://hdl.handle.net/10083/2469
http://hdl.handle.net/10083/2469
26926e6c-4260-474e-a7bb-6c322221fa7b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004831704.pdf KJ00004831704.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-04-30
タイトル
タイトル 二言語の観点から言語少数派年少者の言語能力を把握することにはどんな意義があるか : 中国人年少者2名のTOAMの結果から
タイトル
タイトル The Significance of Evaluating Minority Students' L1 and L2 Language Competence : From TOAM of Two Chinese Students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語少数派の子ども
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 Language Competence
キーワード
主題Scheme Other
主題 Minority Students
キーワード
主題Scheme Other
主題 Study Support
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 朱, 桂栄

× 朱, 桂栄

WEKO 78773

朱, 桂栄

Search repository
ZHU, Guirong

× ZHU, Guirong

WEKO 78774

en ZHU, Guirong

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The study is about the Significance of Evaluating Minority Students' L1 and L2 Language Competence from TOAM of two Chinese students. In Japan, minority students' Japanese (L2) proficiency is considered more important than their native language. Since their Japanese proficiency level is normally low, their study capability tends to be discounted. After being evaluated their L1 and L2 with TOAM, they show great study capability and potential, which apply to both L1 and L2. The result shows: (1) we should only determine the student's cognitive academic language proficiency after understanding his L1 and L2 capability, and to avoid judging from just L1 or L2, (2) we should understand identifying the superior and inferior language between L1 and L2. It suggests providing customized support to each minority student, and it is necessary to pay attention to not only the study obstacles but also the source of language learning. We should leverage both resources for L2 and L1 when help minority students with their school learning.
書誌情報 人間文化論叢

巻 9, p. 199-210, 発行日 2006
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11356899
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1275848 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
国際日本学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:23:05.432016
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3